Schneider Electric Küresel Araştırma Bulgularına Göre, 10 Tüketiciden 9'u İklim Değişikliği ile Artan Enerji Faturaları Arasında Doğrudan Bağlantı Kuruyor...
Schneider Electric, yeni tüketici araştırmasının sonuçlarını paylaştı. Şirketten açıklanan verilere göre; dünya genelindeki her 10 tüketiciden yaklaşık 9'u (%86) iklim değişikliğinin artan enerji faturalarına yol açacağına inandığını ve bireylerin iklim değişikliği üzerinde daha büyük bir rol oynaması gerektiğini belirtiyor.
Tüketici araştırması verilerine göre; 10 tüketiciden 7'si (%72) karbon ayak izini azaltmayı kişisel bir öncelik olarak görürken, yarısından fazlası (%55) evlerinin net sıfır olmasına önem veriyor, ancak üçte birinden azı (%31) bunun gerçekleşeceğine gerçekten inanıyor. Araştırma katılımcılarının %55’i ise iklim değişikliğiyle mücadelenin bireylerin sorumluluğunda olduğuna inandıklarını vurguluyor.
Rapor bulgularını değerlendiren Eindhoven Teknoloji Üniversitesi Endüstri Mühendisliği ve İnovasyon Bilimleri Doçenti Jaap Ham; “Artan enerji fiyatları ve her zamankinden daha yüksek yaşam maliyeti ile birlikte artan sayıda cihaz ve yoldaki Elektrikli Araçlar (EV'ler) neticesinde, evde enerji yönetimi artık küresel olarak tüketiciler, inşaatçılar, işletmeler ve hükümetler açısından dikkate alınması gereken en büyük alanlardan bir tanesi. Bu rakamlar birçok kişinin değişiklik yapmak istediğini, ancak yapabilecekleri fark konusunda karamsar olduğunu gösterse de modern ev enerji yönetimi (HEM) teknolojilerinin yardımıyla konutları daha sürdürülebilir hale getirmek ve geleceğe yön vermek gerçekten bizim elimizde. Şu anda değişimin önündeki en büyük engel zihniyetimiz. Harekete geçme sorumluluğundan kaçmamıza neden olan psikolojik engeller yarattık. Bu bulgular, görünmez düşmanla (enerji yönetimi ve tüketimi) savaşmak için akıllı dijital çözümleri benimseyerek, evlerimizin enerji diyetlerinde fosil yakıtlar yerine akıllı, temiz elektrik kullanarak ve daha sağlıklı bir gezegen için küresel mücadelede yer almak üzere alışkanlıklarımızı değiştirerek nasıl anlamlı bir katkı sağlayabileceğimizi gözler önüne seriyor. Böylece yaşam standartlarımızdan taviz vermeden çevreye değer katmamız mümkün” dedi.
Tüketiciler, evde enerji verimliliğini artırmak için Akıllı Ev cihazlarına yöneliyor
Araştırma aynı zamanda tüketicilerin sürdürülebilir yaşam tarzlarına sahip olmak istediklerini ve evde enerji verimliliğini ana öncelikleri olarak gördüklerini ortaya koyuyor. Katılımcıların %40'ı akıllı ev teknolojisinin evlerini daha sürdürülebilir hale getirmeye yardımcı olacağına inanıyor. Yarısından fazlası (%54), yeni evlerinin veya dairelerinin akıllı ev cihazlarıyla donatılmasını bekliyor; bu, daha önce yürütülen araştırmaya (2020) göre %13'lük bir artış anlamına geliyor. Gelecek 12 ay içinde enerji verimliliği için ortalama 1.691 / 1.995 Euro harcamaya istekli bireyler ve ailelerle karşılaştırıldığında, akıllı teknolojinin faydalarını zaten görmüş ve yaşam tarzlarına dahil etmiş olan mevcut cihaz sahipleri en az iki kat fazla harcamaya istekli (2.215 £’e karşı 915 £ / 2.613 Euro’ya karşı 1.079 Euro). Akıllı aydınlatma ve akıllı termostatlar ise artık en çok satın alınan ilk üç akıllı cihaz arasında gösteriliyor.
Halihazırda artan yaşam maliyetiyle birleştiğinde, enerji tüketimini ve maliyetlerini yönetmek, tüketicilerin harekete geçmesine ve akıllı sürdürülebilir çözümlere yatırım yapmasına neden olan temel itici güç olarak öne çıkıyor.
Schneider Electric, Akıllı ve Sürdürülebilir Ev İnovasyonunda Lider
Tüketicilerin evlerinde enerji verimliliğini ve sürdürülebilirliği iyileştirme arayışlarına olanak tanımak için sürdürülebilir inovasyon ihtiyacına cevap veren Schneider Electric, bugünün ve yarının enerji zorluklarını çözmeye yardımcı olmada bir adım öne çıkıyor. Şirket, karbon ayak izini azaltmak için yenilikçi çözümler ve malzemeler sunarak, başkalarıyla birlikte çalışarak ve teknolojilerinin ve servislerinin gücünü tam olarak yansıtarak, evde enerji kullanımının daha akıllı ve verimli hale getirilmesine ve evlerin gezegen üzerindeki etkisinin azaltılmasına yardımcı oluyor.
Konu hakkında görüşlerini paylaşan Schneider Electric Küresel Ev ve Dağıtım Başkan Yardımcısı YiFu Qi, “Mevcut enerji krizindeki tüketicilerin, sürdürülebilirlik ve enerji faturaları açısından, evde enerjinin nasıl üretildiği, depolandığı ve dağıtıldığı üzerinde kontrol sahibi olduklarını hissetmeleri gerekiyor. Konut piyasası bir kritik eşikte ve iyi haber şu ki, Wiser gibi tüketicilerin daha sürdürülebilir yaşam tarzlarına öncülük etmesine yardımcı olan ve net sıfır hedeflerimize ulaşmada onları anlamlı bir rol oynamaları için güçlendiren teknolojik çözümler zaten mevcut. Araştırmamız, tüketiciler arasında ev enerji yönetimini nasıl iyileştirebilecekleri ve akıllı ev teknolojisinin daha verimli olmalarına yardımcı olabileceği konusunda daha fazla farkındalık olduğunu gösteriyor. Bir sonraki adım, bu bilgiyi çok geç olmadan uygulamaktır” dedi.
14 Ekim 2022
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wielton, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 2.100 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.