• Künye & Abonelik
  • Hakkımızda
  • Bize Ulaşın
Şantiye Dergisi
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Teknik
  • Röportaj
  • Ürün & Sistem
  • Proje
  • Makale
  • Rapor

60. Yılını Kutlayan Form Şirketler Grubu "Karbon Sıfır" Hedefine Yaklaşırken Büyümesini de Kesintisiz Sürdürüyor

İklimlendirme sektörünün 60 yılına tanıklık eden Form Şirketler Grubu, 2024 yılında dolar bazında yüzde 15 büyüme kaydetti ve 161 milyon dolar ciro elde etti. Üretimde sürdürülebilirlik yaklaşımını merkezine alan şirket, 2025 yılında mevcut kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak hem ürün kalitesini artırmayı hem de müşteri erişimini güçlendirmeyi hedefliyor.

Türkiye iklimlendirme sektöründe 60 yıllık köklü geçmişe sahip Form Şirketler Grubu, 2024 yılında başarılı bir performans sergileyerek dolar bazında yaklaşık yüzde 15 büyüme ve 161 milyon dolar ciro elde etti. Bu büyümede, grubun güçlü bayi ve distribütör ağı, genişleyen ürün gamı ve sürdürülebilirlik stratejilerine olan bağlılığı önemli bir rol oynadı. Özellikle ihracatta elde ettiği başarılar ile dikkat çeken Form Grup, toplam cirosunun yüzde 17’sini ihracattan elde etti. Türki Cumhuriyetler, Kuzey Afrika, Orta Doğu ve Avrupa gibi stratejik bölgelerde de güçlü iş ortaklıkları geliştirerek önemli bir ivme yakaladı.

2025 yılında dolar bazında %10 büyüme ile 177 milyon dolar ciro hedefleyen ve sürdürülebilirlik alanında "2030 yılına kadar karbon sıfır" hedefiyle faaliyetlerini sürdüren grup, üretim tesislerinde şu anda yıllık elektrik ihtiyacının tamamını yenilenebilir enerji kaynaklarından elde ediyor.

“2030 yılına kadar tüm firmalarımızda karbon nötr olmayı hedeflerken gelirimizin %2’sini Ar-Ge Çalışmalarımıza ayırıyoruz”
2024 yılına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Form Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tunç Korun, şu ifadeleri kullandı: "Form Şirketler Grubu olarak, sürdürülebilirlik ve inovasyon odaklı hedeflerimizi somut adımlarla hayata geçirmeye devam ediyoruz. Bu doğrultuda İzmir’deki fabrikamızda Ar-Ge merkezi olduk. Ar-Ge bütçesiyle mevcut cihazlarımızı geliştirmeye ve ısı pompası, klima santrali gibi konularda yeni ürünler tasarlamaya odaklanıyoruz. Mevcut fabrikamızı daha efektif kullanabilmek için önemli yatırımlar yaptık. Sürdürülebilirlik ve çevre konusundaki hedeflerimiz doğrultusunda 2024 yılında ilk karbon ayak izi raporumuzu yayınladık. 2030 yılına kadar ise karbon emisyonumuzu nötrlemeyi hedefliyoruz.”

Resim Başlığı

“Mitsubishi Heavy Industry (MHI) markamızla son tüketiciye yönelik teknolojik klima sistemlerine odaklanacağız”
Tunç Korun
2025 yılında Mitsubishi Heavy Industry (MHI) markasıyla son tüketiciye ulaşan yenilikçi, teknolojik ve konforlu klima sistemlerine odaklanacaklarını belirtti. Korun, “Ayrıca Mitsubishi Heavy markası altında yeni nesil çevreci R32 gazlı VRF merkezi klima sistemlerini sene sonuna doğru piyasaya sunmayı planlıyoruz. MHI tarafında bulunan mevcut 238 servis noktasını, 2025’te 30 yeni eklemeyle genişletmeyi, 2027 yılında ise bulunmadığımız coğrafi bölgelerde açacağımız yeni servislerle bu sayıyı 350’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Mevcutta 105 olan bayi sayımızı ise 2025’te 125’e, 2027’de ise 150’ye yükseltmeyi planlıyoruz” dedi.

“Grup bütününde ihracat toplam ciromuzun ortalama yüzde 17’sini oluşturuyor, hedefimiz %25”
Artan maliyetler, düşük kurlar ve yüksek faiz oranlarının yarattığı finansal baskılara karşı, yerli üretim ve ihracat odaklı bir yaklaşım benimsediklerinin altını çizen Korun: “Özellikle lisanslı üretimini gerçekleştirmekte olduğumuz Lennox paket klimalar, yine yerli ürettiğimiz Form markalı klima santrali, ısı pompası, fancoil, ısı geri kazanım cihazları ve Freva markalı soğutma kuleleri ile ihracat pazarlarımızı geliştirmeyi ve yeni iş ortaklıkları oluşturmayı hedefliyoruz. 2025 yılında mevcut kaynaklarımızı etkin bir şekilde kullanarak hem ürün kalitemizi artırmayı hem de müşteri erişimini güçlendirmeyi düşünüyoruz. Ek olarak, hızlı strateji değişiklikleriyle değişken yatırım ortamına uyum sağlayarak, 2026’dan itibaren yatırımlarımıza yeniden hız vermeyi planlıyoruz”

Resim Başlığı

Fotoğraf: Zafer Sarı, Toni Timirci, Güray Korun, Tunç Korun, Özden Korun, Oktay Gümüşay, Toros Arslanyan

SEKTÖREL BİLGİ NOTU

Form Şirketler Grubu, sektörün dinamosu olma yolunda

Form Şirketler Grubu, 1965 yılında Ankara’da büyük bir vizyon ile yola çıktı ve bugün ulaştığı noktada sektörün öncülerinden biri haline geldi. 2024 yılında, grubun toplam cirosu 5.5 milyar TL’yi (şu anki kurla yaklaşık 161 milyon dolar) aştı ve döviz bazında yıllık %15 büyümeyle dikkate değer bir başarı sergiledi. Bu süreçte grup, 344 çalışanı, iki modern fabrikası ve altı şirketiyle fark yarattı.

Global iklimlendirme sektörü
Dünyada ısıtma, soğutma ve klima sektörünün 2024 itibariyle toplam büyüklüğünün 282 milyar doları bulduğu tahmin ediliyor. Bu hacmin yarısı Asya Pasifik bölgesine, geri kalansa Avrupa ve Amerika kıtalarına dağılmış durumda. İhtiyacın en büyük itici gücünün, ekonomik gelişme ile global ısınma kaynaklı artan konfor talebi olduğu belirtiliyor.
Önümüzdeki beş yılda sektörün yıllık %6.7 oranında büyüyeceği öngörülürken, bu büyümenin büyük bölümünün Asya Pasifik kaynaklı olacağı tahmin ediliyor
- Dünyada 120 milyon adet split klima imal ediliyor ve en büyük imalatçı ve kullanıcı Çin. VRF (değişken debili merkezi klimalar) özelinde ise dünyada 2 milyon adetten fazla dış ünite üretiliyor, bunun yarıdan fazlası Çin tarafından kullanılıyor
- Merkezi klima kategorisindeki soğutma grupları ve klima santrallerinde dünyada 10 milyar dolarlık bir pazar bulunuyor. Bu hacmin %45’i Asya Pasifik, %21’i Amerika ve %22’si Avrupa bölgelerine dağılıyor
- İşletmeler ve bireysel kullanıcılar arasında yaygın olan havadan suya ev tipi ısı pompalarında ise toplamda 5 milyon adet kullanım var. Bunların yarısı Çin’de, diğer yarısı ise Avrupa’da yoğunlaşıyor.

Türkiye’de iklimlendirme sektörü
- Türkiye’nin dünya klima pazarından aldığı pay %1.5 mertebesinde, yani 4-5 milyar dolar seviyesinde
- İSKİD verilerine göre 2023 yılında split klima satışı 2 milyon adede ulaşarak rekor kırdı. Bu rakamın 2024 sonu itibarıyla daha da artması bekleniyor
- VRF sistemleri satışı %23, klima santrali satışı ise %40 oranında artış gösterdi. Isı pompaları ise son beş yılda üç kat büyüyerek sektördeki etkinliğini arttırdı.

Form Grup’un sınırları aşan başarısı
Form Grup, her biri farklı alanlara odaklanan altı şirketi ile iklimlendirme sektörüne öncülük ediyor:
Form Endüstri Tesisleri A.Ş.: 
Endüstriyel çatı ürünlerinde ve klima sistemlerinde %32’lik bir döviz bazlı büyümeye imza attı. 20 bin m²lik modern fabrikasında 19 marka tescili ve 4 patenti ile yenilikçi çalışmalar gerçekleştiriyor.
Form Endüstri Ürünleri A.Ş.:
Yerli üretim Form markalı ürünlerin yanı sıra Clivet, Lennox, DunhamBush ve Montair gibi dünya çapında bilinen markaları temsil ederek 2024 yılında %10’luk bir büyümeye ulaştı.
Munters Form A.Ş.: 
2024 yılında %75 büyüyerek kimyasal nem alma sistemlerinde bölgesel liderlik konumunu güçlendirdi.
Form Mitsubishi Heavy A.Ş.: 
Bireysel ve VRF sistemler pazarında 2024 yılında döviz bazında %25 büyüyen firma, VRF klima sistemleri konusunda ilk üç firma arasında yer almakta.  
Form Freva A.Ş.: 
2024 yılında faaliyete başlayan en yeni firma, soğutma kuleleri ve adyabatik soğutucular konusunda inovatif çözümler sunuyor.
Form Yönetim Destek A.Ş.: 
51 kişilik uzman kadrosu ile İnsan kaynakları, pazarlama, lojistik, mali işler, finans ve bilgi teknolojileri konusunda grup firmalarına hizmet sağlıyor.

Form Grup, 2025 yılında cirosunu döviz bazında %10 artırmayı hedefliyor. Sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda, grubun tüm şirketlerinde karbon nötr olma yolunda çalışmalar devam ediyor. Yeni ürün ve yeni pazar geliştirme ile dijitalleşme projeler, Form Grup’un geleceğe yönelik vizyonunun bir parçasını oluşturuyor.

Resim Başlığı

ŞANTİYE®
Daha iyi yapılar için...

14 Ocak 2025


Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®... 
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...

Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır... 
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...

BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR... 

İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...

Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor. 

Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın... 

Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.

ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1.800 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz. 

 E Dergi
 E Dergi
 E Dergi
  • AJANDA
  • 10 Soruda Kullanım Halindeki Yapılarda Yangın Risk Analizi

    24 Nisan 2025 / 10.30

  • 10 Soruda Isı Yalıtım Standardındaki (TS825) Güncellemeler

    7 Mart 2025 / 10.30

  • 10 Soruda Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ve Tahliye Simülasyonları

    26 Şubat 2025 / 10.00

  • 10 Soruda Jet Grout

    26 Şubat 2025 Çarşamba / 20.00

  • 10 Soruda Bitkilendirilmiş Çatılar

    18 Şubat 2025 Salı / 14.30

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

Şantiye Dergisi

HAKKIMIZDA

İNŞAAT sektörünün buluşma noktası ŞANTİYE®, “GÜVEN”i temsil eden “BASILI BİR YAYIN” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla yapı sektörünün en önemli iletişim platformlarından ve veri kaynaklarından biri olmaya DİJİTAL ORTAMLARDA DA devam ediyor... 1988'den bu yana basılı yayıncılıkta olduğu gibi...

KURUMSAL

  • Hakkımızda
  • Künye & Abonelik
  • Kişisel Veriler Aydınlatma Metni

KATEGORİLER

  • Haberler
  • Teknik
  • Röportaj
  • Ürün & Sistem
  • Proje
  • Makale
  • Rapor
  • Güncel
  • Ajanda

© 2024 santiye.com.tr - Tüm hakları saklıdır.

  • Anasayfa
  • Gizlilik Politikası
  • Kullanım Koşulları
  • İletişim
  • Kişisel Veriler Aydınlatma Metni