İş yerleri, alışveriş merkezleri, hastaneler, metrolar, havalimanları ve konutlar gibi birçok mekanda yer alarak hayatımızı kolaylaştıran asansör sistemlerinin güvenli bir şekilde çalışması ancak uygun bileşenlerin seçilmesi ile mümkün oluyor. Bir asansörün uzun ömürlü olması için ilk aşama, kullanım amacına ve trafiğine uygun ürün seçimiyle başlıyor. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürürlüğe alınan Asansörlerin İşletme ve Bakım Yönetmeliği’ne göre tüm asansörlerin yılda bir defa periyodik muayenesinin ve kullanım yoğunluğuna göre ayda en az bir kez bakımının yapılması gerekiyor. Dünyanın lider asansör ve yürüyen merdiven şirketlerinden TK Elevator olarak asansör bakım hizmet ağlarını Türkiye geneline yaydıklarını belirten TK Elevator Anadolu Bölge Müdürü Cumhur Durmuş, asansör bakımında ve kullanımında dikkat edilmesi gereken noktaları açıkladı.
Hayatı kolaylaştıran teknolojilerin başında gelen asansörlerin uzun ömürlü olması için bazı noktalara dikkat edilmesi önem taşıyor. Bu doğrultuda kullanım amacına ve yoğunluğuna uygun bir asansörün seçilmesi ilk önemli kriter olarak öne çıkıyor. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürürlüğe alınan Asansörlerin İşletme ve Bakım Yönetmeliği’ne göre tüm asansörlerin yılda bir kere periyodik muayenesinin ve kullanım yoğunluğuna göre ayda en az bir defa bakımının yapılması gerekiyor. Konutlarda yıllık periyodik muayene dışında aksi bir durum gerekmedikçe asansör bakımının ayda bir olarak yapılabileceğini belirten TK Elevator Anadolu Bölge Müdürü Cumhur Durmuş,yoğun kullanım olan alanlarda asansörlerin sürekli kontrol altında tutulması gerektiğinin altını çizdi.
Önce doğru seçim, sonra düzenli bakım
Özellikle alışveriş merkezleri, hastaneler, metrolar, havalimanları gibi yoğun kullanım olan mekanlarda asansör bakımı ve denetiminin düzenli olması gerektiğini vurgulayan Cumhur Durmuş, “Bu gibi mekanların mümkünse sabit tesis teknisyeni ile sürekli gözetim altında tutulması, bakımlarının sık ve uygun şekilde yapılması, önleyici bakım planı ile aşınma oranı yüksek olan malzemelerin değiştirilmesi sistemin ömrünü uzatıyor ve yolcu kalma riskini önlüyor. Burada en önemli husus, asansörün binanın kullanım amacına ve trafiğine uygun olarak seçilmesidir. Sonrasında planlanmış bir bakım programı ile sistemin yağlama ve temizlik işlemlerinin yapılması, haraketli parçaların ayar ve kontrollerinin sağlanması gerekiyor. Asansör kuyusunun temiz ve kuru olması, rutubet ve nem gibi sistemi olumsuz etkileyecek ortam şartlarından arındırılması da büyük önem taşıyor.” şeklinde konuştu.
Asansörlerin bakımları kullanım yoğunluğu ve modeline göre farklılık gösteriyor
Kullanım yoğunluğunun yanı sıra asansörlerin modeline göre bakım programlarının farklılık gösterebileceğini ifade eden Durmuş, “Makine daireli, makine dairesiz ya da hidrolik model olarak farklılık gösteren asansörlerin bakım programları da değişebiliyor. Ancak güvenlik aksamları ve ana ekipmanların kontrolü temelde aynı yöntemle yapılıyor. Asansör sisteminin güvenli çalışması ancak güvenli bileşenlerin seçilmesi ile mümkün oluyor. Bu noktada asansörü üreten firmanın güven duyulan bir marka olması kritik önem taşıyor.” şeklinde konuştu.
Yeşil etiket güvenli, kırmızı etiket kullanılamaz asansör anlamına geliyor
Yılda bir kere gerçekleşen periyodik muayenede asansörün tüm güvenlik ekipmanları test edilerek yolcuların asansörü güvenli bir şekilde kullanması amaçlanıyor. Kontrollerin yetkili mühendisler tarafından yapılarak denetim sonrası asansörün durumuyla ilgili bir rapor sunulduğunu açıklayan Durmuş, sözlerine şöyle devam etti; “Denetim sonrası asansörün üzerine durumunu belirten bir etiket yapıştırılıyor. Bu etiketlerin anlamları renklerine göre değişiyor. Kırmızı etiket; asansörün güvensiz, kullanılamaz olduğunu ve 60 gün içerisinde eksiklerinin tamamlanması gerektiğini ifade ediyor. Sarı etiket; asansörün kusurlu, temel güvenlik ekipmanlarının dışında eksiklerinin olduğunu ve bu eksiklerin 120 gün içerisinde tamamlanması gerektiğini gösteriyor. Mavi etiket; hafif kusurlu, kullanılmasında bir sakınca olmayan asansör anlamına geliyor ve bu asansörlerde ilave işlemlerin belirlenen periyotta tamamlanması gerekiyor. Yeşil etiket ise güvenli, kullanılabilir asansörler demek oluyor. Bu etiketler kabin içerisindeki kullanıcıların rahatlıkla görebileceği şekilde kumanda butonunun etrafına ve ana durakta yer alan kumanda düğme panelinin yanında bulunuyor.”
Türkiye geneline yayılan asansör bakım hizmet ağı
Dünyanın lider asansör ve yürüyen merdiven şirketlerinden TK Elevator olarak asansör bakım hizmet ağlarının Türkiye geneline yayıldığını belirten Durmuş, “Tüm coğrafi bölgelerde Hizmet Yeri Yeterlilik Belgesine sahip bölge ofislerimizle müşterilerimize 7/24 hizmet veriyoruz. Call Center numaramıza bırakılan arıza ihbarları, arıza bölgesine en yakın teknisyenimizin tabletine arıza kaydı olarak düşüyor ve en kısa süre içerisinde müdahale ediliyor. Hastane ve AVM gibi yoğun trafiğe sahip binalarda sabit tesis çalışanlarımızla anında müdahale sağıyoruz. Çalışanlarımız güncel yönetmelik, teknolojik konular, arıza oranlarının düşürülmesi ve önleyici bakım konusunda sürekli eğitim alıyor.” dedi.
VIEW sistemi ile asansör üzerindeki tüm bilgiler dijitale çevriliyor
TK Elevator sisteminde bulunan müşterilerin geçmişe yönelik tüm faaliyetlerinin kayıt altında tutulduğunu anlatan Cumhur Durmuş, “Yapılan bakımla ilgili arıza kayıtları ve arıza çözümleri gibi tüm detaylar sisteme kaydediliyor. Sahip olunan bu verilerle asansöre ait istatiksel veriler oluşturuluyor. Ayrıca arıza müdahale süreleri, harcanan zaman gibi veriler de tutularak müşteri memnuniyeti ölçülüyor. Böylelikle sürekli iyileştirme imkanı bulunan alanlarda çalışma yapılabiliyor.
15 Şubat 2022
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 100 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Bentley Systems / Seequent, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prefabrik Yapı / Hekim Holding, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wielton, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 2.100 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.