Dünyanın önemli mimarlık ofislerinden Foster+Partners tarafından tasarlanan ve 2004 yılında hizmete giren "Millau Viyadüğü" teknoloji, fonksiyon ve estetiği bir arada barındırıyor... 

Proje: Foster and Partners
Tamamlandığı Yıl
: 2004
Müşteri
: Fransa Ekipman, Ulaştırma, Barınma, Turizm ve Deniz Bakanlığı
Yapı Mühendisi
: EEG, Sogelerg, SERF
Peyzaj Mimarı
: Ajans TER
Çeviren
: Altan Üren

PROJEYİ, MAYIS-HAZİRAN 2021 (387.) SAYIMIZIN E-DERGİ VERSİYONUNDAN DA OKUYABİLİRSİNİZ

"Köprülerin", genelde mimarlardan çok mühendislerin ilgi ve sorumluluk alanına ait oldukları düşünülür... Ancak altyapı mimarisinin çevre üzerinde güçlü bir etkisi vardır ve inşaat mühendisleriyle işbirliği içinde tasarlanan Millau Viyadüğü, bir mimarın (Sir Norman Foster), köprülerin tasarımında nasıl bütünleyici bir rol oynayabileceğini gösteriyor.

Millau Viyadüğü tıpkı Thames Nehri üzerindeki Milenyum Köprüsü gibi fonksiyon, teknoloji ve estetik arasındaki ilişkinin zarif bir yapısal form ile bütünleşmesine duyulan hayranlığı ifade ediyor.

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Güney Fransa’da bulunan viyadük, 2004 yılında, Massif Central boyunca, Clermont-Ferrand’dan Béziers’e uzanan A75 otoyolunun şimdiye kadar eksik olan bağlantısını tamamlamıştı. Bu sayede A75, Paris’i yüksek hız ile Akdeniz kıyılarına ve Barselona’ya bağlamıştı.

Köprü, iki yüksek plato arasında uzanan Tarn Nehri’nin üzerinden geçiyor. Viyadükle yaklaşık iki buçuk kilometrelik bir mesafe ekonomik ve daha da önemlisi zarif bir şekilde aşılıyor.

Viyadüğün görünümü narin ve şeffaf... Direkler arasında optimum açıklığa sahip. O yıllarda, “Dünyanın en yüksek direklerine sahip köprüsü” ve “Avrupa’nın en yüksek yol köprüsü” gibi birkaç rekor kırmıştı. "Fransa’nın en yüksek yapısı" ünvanını ise Eyfel Kulesi’nden almıştı.  

Millau Viyadüğü’nün her bir açıklığı 342 metre ve ayak yükseklikleri 75 metreden 245 metreye kadar değişiyor; direklerse köprü tabliyesinden sonra 87 metre daha yükseliyor. Tabliyenin genişlemesini ve daralmasını sağlamak için her direk iki, daha ince, daha esnek kolona bölünerek tabliye seviyesinin üzerinde bir A-çerçevesi oluşturuyor. Kolonların konikleştirilmiş biçimiyse hem yapısal yükleri ifade ediyor hem de profilin yüksekliğini azaltıyor. Bu da köprüye dramatik bir siluet kazandırmakla kalmıyor, aynı zamanda manzaraya minimum müdahaleyi sağlıyor.

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Köprü, sürekli olarak tüm zamanların en büyük mühendislik başarılarından biri olarak gösteriliyor. 2005 yılı Design & Art Direction Awards (D&AD) Altın Ödülü ve Uluslararası Köprü ve Yapısal Mühendislik Derneği (IABSE)’nden 2006 Üstün Yapı Ödülü’nü almıştı.

İnşaat maliyeti yaklaşık 394 milyon € olan ve 16 Aralık 2004’te trafiğe açılan Millau’yu, olur da bir gün ararken, bir Fransız’dan yol tarifi almanız gerekirse kafanız karışmasın; Fransızlar Millau’yu “Miyavvv” diye telaffuz ediyorlar. Fransızlara göre yapı, “Viaduc de Meow!”...

Kaynak: https://www.fosterandpartners.com/

2 Şubat 2021


Şantiye®
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesiTurkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 60 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya dijital ortamlarda da devam ediyor...  1988'den bu yana olduğu gibi...
Şantiye®
ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler" Fotoğraf Yarışması gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor. 

Abone Olmak için
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 180 TL (Yılda 6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp, dekontu ve açık adresinizi santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.