Doğan Öz / Bostik Yapı ve Müşteri Bölümü Yöneticisi
Tüm sektörlerde “ezberleri bozan” değişiklikler yaşatan pandemi sürecinde, öncelikle çalışanlarımızın sağlığı ve güvenliğini sağlamaya çalıştık. Bu, en öncelikli firma değerlerimizden biridir. Dolayısıyla uzaktan çalışma yöntemini, pandeminin başlangıcından itibaren uygulamaya başladık. Söz konusu uygulamayı gerçekleştirebilmek için de gereken donanımımızı iyileştirdik. Bunun dışında dijitalleşme çalışmalarımız kapsamında Bostik Türkiye’nin yenilenmiş web sitesi, Bostik App ve Sipariş Portalını sene sonuna kadar tamamlamayı planlıyoruz.
Bostik Türkiye olarak Çorlu’da çimento esaslı seramik yapıştırıcıları ve derz dolguları, su yalıtım ürünleri, tamir harçları ve groutlar, endüstriyel zemin şapları ve farklı sınıflarda sıva ve astarlar üretiyoruz. Fabrikamızın yıllık kapasitesi ise tek vardiyada 50 bin ton. İnegöl’de ise sızdırmazlık ve yapıştırıcı kategorisinde silikon, akrilik ve MS polimer teknolojileri başta olmak üzere farklı sınıflarda ürünler imal ediyoruz.
Yeni hedef coğrafyamız merkez Asya
Bostik Türkiye olarak Bostik, Çekomastik ve Den Braven markalarımızla beraber yurtiçi ve yurtdışı pazarına hizmet veriyoruz. Her 3 marka da kendi kategorilerinde lider oyuncular arasında. Yurtdışı pazarında ise Bostik Türkiye olarak Balkanlar, Merkez Asya Ülkeleri ve Ortadoğu pazarına hizmet sunuyoruz. 2021 senesine kadar Bostik Türkiye olarak özellikle Ortadoğu ve Balkanlar, hedef ihracat pazarlarımız arasında yer alıyordu. Fakat özellikle Türkiye ile olan yakın ilişkiler ve Türk müteahhitlerin yürüttüğü büyük ölçekli projeler sebebiyle merkez Asya, yeni hedef coğrafya olarak belirlendi. 2022 senesi için hızlı gelişen bu coğrafyada iddialı bir büyüme sergilemeyi hedefliyoruz.
Bu yılı hedeflerimizin üzerinde tamamlayacağız
Bu yılı, trend bu şekilde devam ederse hedeflerimizin üzerinde tamamlayacağız. Önümüzdeki seneler için de bu ivmeyi sürdürmeyi hedefliyoruz... Türkiye gibi hızlı gelişmekte olan ülkelerde iş yapabilmenin ana şartı, sıklıkla değişen koşullara hızlı adaptasyon sağlayabilmektir. Bu gerçek, Türkiye için de geçerli. 2001 ile birlikte başlayan ve büyük ölçekli projelerle desteklenen inşaat sektörünün gelişimini, 2008 ve 2018 krizlerini, 2020 pandemisini, kentsel dönüşümü, şehir hastaneleri inşaatları gibi büyük değişimleri 20 sene gibi çok da uzun olmayan bir zaman dilimi içerisinde yaşadık. Bu nedenle mevcutta gelinen durum göz önüne alındığında, karşılaşılan tüm zorluklara, 2018 ekonomik krizine, pandemiye ve değişimlere rağmen sektörümüz bugünkü pozisyonunda ekonomiyi ve istihdamı hala büyük oranda destekleyen ve büyümeye endeksli yapısını koruyor.
Kuvvetli oyunculara sahibiz
Türkiye olarak ENR listesinde 44 büyük müteahhidimizle Çin’den sonra gelen ülkeyiz. Bu nedenle sadece Türkiye’de değil, global pazarda sözü geçen kuvvetli oyunculara sahibiz. Bunun yanında ülkemiz sınırları içerisinde yeni başlayan ve planlanan pek çok büyük ölçekli proje yer alıyor. Türkiye genç ve gelişen bir nüfusa sahip. Bu nedenle konut, hastane, ticari yapılar ve altyapı projelerinin her daim önemini koruyacağını ve sektörümüzün yüksek hızdaki gelişimine destek olmaya devam edeceğini tahmin ediyorum.
Bostik hakkında...
Biraz da Bostik’ten bahsetmek isterim... Ayakkabı endüstrisi için deri boyaları ve renklendiricileri üreticisi olan Boston Blacking Company 1889 yılındaMassachusetts’te Chelsea’de kurulmuş bir şirket. Firma, birleşmeler, satın almalar ve organik büyüme yoluyla bazı ülkelerde gelişmiş. 1920’lerin sonlarında Boston Blacking Company üç kıtada 12 ülkede varlığını sürdürüyordu ve 1.000’in üzerinde kimyager ve teknisyen istihdam ediyordu. 1940’lar başlarında Bostik markası altında bazı ürünler piyasaya sunuldu ve 1960’larda şirket Bostik adını benimsedi.Bostik 1980 yılında Connecticut’lı Emhart Corporation Grubu tarafından devralındı ve o da dokuz yılsonra Black&Decker tarafından satın alındı. Black&Decker, grubun mekanik ve kimyasal faaliyetlerini ayırarak Bostik’i bağımsız bir şirket haline getirdi. Fransız petrol ve gaz şirketi Total 1990 yılında Bostik’i satın aldı ve kendi yapıştırıcıiştiraklerini ona kattı. Totalfina ve Elf Aquitaine birleşerek TotalFinaElf oluşturuldu ve daha sonra adı Total olarak değiştirildi.Bu şirketlerin kendi yapıştırıcı bölümleri, Bostik ve Atofindley, bir araya getirilerek Bostik Findley SA oluşturuldu ve bu isim, daha sonra 2004’te Bostik SA olarak değiştirildi.Bostik 2013 yılında kendi marka kimliğini, “akıllı yapıştırıcılar” şeklinde yeni bir imza ve Bostik’in yapıştırıcılar işine bilim tabanlı bir bağlantı yoluyla doğadan ilham alan bir Gecko ile yeniledi.Özel nitelikli kimyasallarve yüksek performanslı malzemeler alanında liderlik konumuna sahip büyük bir küresel kimyaşirketi olan Arkema, 2015 yılında Bostik’i satın aldı.
Tabii firmanın Türkiye’de de farklı bir hikayesi var... 2005 yılında Türkiye pazarına girerek, Çuhadaroğlu Kimya A. Ş.’yi ve sektöre adını veren markası Çekomastik’i bünyesine katmış ve Çekomastik A.Ş. kimliği altında yapılanmıştı. 2008 yılında Tekfen Holding Kurucu Ortağı Ali Nihat Gökyiğit’in sahibi olduğu ANG Holding iştiraklerinden Tekbau A.Ş.’yi de bünyesine katarak yapı sektörüne yönelik ürün gamını daha da zenginleştirmişti. 2009 yılında Bostik, Türkiye’deki iki saygın firması olan Çekomastik A.Ş. ile Tekbau A.Ş.’yi tek bir yönetim çatısı altında entegre ederek Türkiye’deki yeni oluşumunun temellerini atmıştı. 2015 sonu itibariyle, Bostik Türkiye iki firmasını da Çekomastik Kimya Sanayi ve Ticaret A.Ş. adı altında birleştirerek tek bir firma olarak faaliyetlerine devam ediyor. 2018’in Mart ayında Bostik Türkiye, Esenyurt fabrikasını İnegöl’e ve merkez ofisini de Mecidiyeköy’e taşıdı, aynı yılın temmuz ayında ise şirket adını Bostik Kimya San. ve Tic. A.Ş. olarak değiştirdi.
3 Aralık 2021
Türkiye'nin en ESKİ, en BİLİNEN ve EN ÇOK ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır... Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 80 bini aşkın sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Arfen, Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Assan Panel, Asteknik, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe München / Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Serge Ferrari, Shell, Siemens, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 600 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.