Borusan Grup şirketlerinden Borusan Cat’in teknoloji ile desteklenen sürdürülebilir iş modeli, Harvard Business School’da vaka konusu olarak ele alınıyor. Harvard öğrencileri şirketin başarısını, yapay zekâ, makine öğrenmesi gibi yeni nesil teknolojilerin şirket operasyonlarında kullanılması ve insan kaynağının sürdürülebilirliği merkezine alan iş modeline uyum süreci üzerine gerçekleştirilen vaka analizleri ile inceliyor.
“Daha İyi Bir Dünya için Çözüm Üretiriz” şirket amacıyla Türkiye, Azerbaycan, Gürcistan, Kazakistan, Kırgızistan ve Uzak Doğu Rusya olmak üzere 6 ülkede operasyonlarını yürüten Borusan Cat, dünyanın en prestijli ve önemli işletme fakültelerinin başında gelen Harvard Business School’da geçen yılın ardından 2022 yılında da vaka çalışması olarak ele alındı. Döngüsel ekonomiye katkı sağlayan iş modeli, kurduğu Ar-Ge Merkezi ve teknolojiyi entegre ederek daha da verimli hale getirdiği Revizyon Merkezleri ile Borusan Cat, her sene bir önceki yılı aşan performans ortaya koyuyor.
Yapay zekayı kullandı, müşterisine değer kattı
Borusan Cat olarak, iş makineleri ve güç sistemlerinde henüz keşfedilmemiş potansiyelleri ortaya çıkarmak ve bu sayede müşterilerinin işlerine değer katmak hedefi ile 2017 yılından itibaren proaktif bir iş modeline odaklandıklarını belirten Borusan Cat İcra Kurulu Başkanı Özgür Günaydın, şirketin Harvard’a konu olan dönüşüm hikayesi hakkında şunları söyledi: “Borusan Cat olarak satış sonrası süreçlerde performansımızı artırırken, müşterilerimizin verimliliğini artıracak ve onlara her koşulda çözüm sağlayacakproaktif bir iş modelini benimsiyoruz. Ar-Ge Merkezimiz ve dijitalleşmeden sorumlu ekiplerimizle kendi teknolojilerimizi üretiyoruz. Türkiye, Kazakistan ve Uzak Doğu Rusya’daki 5 Revizyon Merkezimizle iş makinelerinde kullanım ömrünü tamamlamış motor, güç aktarma, hidrolik gibi ana bileşenleri yeniliyoruz. Kendi teknolojimiz olan ve iş makinelerini nesnelerin interneti (IoT) ağına katarak arızaları gerçekleşmeden tespit etmeyi sağlayan Müneccim, yüzde 96 doğruluk oranı ile arızaları oluşmadan tespit edebiliyor. Öte yandan Müşteri Değer Anlaşmaları (MDA) ile müşterilerimize ihtiyaçlarına göre şekillendirebilecekleri satış sonrası hizmetler sunuyoruz. Parts.Cat.Com (PCC) ile müşterilerimizin parça alışverişini online olarak yapmalarına olanak tanıyoruz. İş modelimizle birlikte toplam 6 ülkede ciromuz yaklaşık 1 milyar dolar seviyesinde. Sene sonunda bir önceki yıla göre büyüme beklediğimiz tüm bu hizmet ve çözümlerimiz ile iş makinelerinin ve iş sahalarının devamlılığını sağlamaya, müşterimize gerçek anlamda değer katmaya devam edeceğiz.”
Döngüsel ekonomiye katkı sağladı
İş modelinin başarılı sonuçlar vermesindeki en önemli noktanın müşterilerini ve çalışanlarını ikna edebilmek olduğunu belirten Günaydın, “Revizyon Merkezlerimizde sunduğumuz hizmetlerin kapsamını, kendimize has teknolojilerimizi ve çözümlerimizi önce çalışanlarımıza sonra da müşterilerimize açık bir şekilde anlatmak proaktif dönüşümümüzde çok kritik bir noktaydı. İş sonuçlarımız ve getirdiğimiz yeniliklerin işimize kattığı somut başarılara tüm paydaşlarımız inandı. İş modelimiz ile müşteri tabanımızda yıllık yüzde 100’ün üzerinde büyümeler gördük. Çalışan memnuniyet ve bağlılığına dönük skorlarımız rekor seviyeye ulaştı. Yüksek performans sağlayan ve kendini ispatlayan iş modelimiz döngüsel ekonomiye de katkı sağlamamıza olanak tanıdı. Revizyon Merkezlerimizdeki çalışmalarla 2021 yılında 5.000 ton büyüklüğünde atığın oluşmasını engelledik, 20 bin kişiye yakın insanın ürettiği atığa denk malzemeyi yeniden kullanarak döngüsel ekonomiye kazandırdık ve doğrudan 84 milyon dolara eş gelen değer yarattık.”
Dönüşüm yolculuğuyla Harvard’ı etkiledi
Borusan Cat’in 2017 yılında başlayan ve sektöre ilham veren dönüşüm sürecini gözden kaçırmayan Harvard Business School’un bu başarı hikayesini bir vaka çalışması olarak ele aldığını belirten Günaydın, “Harvard Business School’da gerçekleştirilen vaka çalışması kapsamında iki farklı derste toplam 150 öğrenci ile bir araya geldik. Geçtiğimiz sene iş modelimizin oluşması üzerinde dururken bu sene iş modelimizin kalıcı olmasına yönelik çalışmalarımızı anlattık. Türkiye merkezli uluslararası bir şirket olarak başarılarımızın, dünyanın en önemli okullarından biri tarafından yakından incelenmesi bizim için ayrıca bir gurur ve daha fazlasını gerçekleştirmek adına çok önemli bir motivasyon kaynağı oldu” dedi.
4 Kasım 2022
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wielton, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 2.100 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.