• Künye & Abonelik
  • Hakkımızda
  • Bize Ulaşın
Şantiye Dergisi
PERI
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Teknik
  • Röportaj
  • Ürün & Sistem
  • Proje
  • Makale
  • Rapor

Borusan, Sürdürülebilir Satın Alma Politikası’yla tedarik zincirinde çevresel ve sosyal sürdürülebilirliği teşvik ediyor

80 yılı geride bırakan Borusan Grubu, geçtiğimiz yıl hayata geçirdiği Sürdürülebilir Satın Alma Politikası kapsamında tedarikçilerini değerlendiriyor ve geliştirilmesi gereken alanlar konusunda onlara rehberlik ediyor. Bu sayede tedarik zincirinde çevresel ve sosyal sorumluluğu teşvik ederken ekosistemini büyüterek yeşil ve sürdürülebilir dönüşümü hızlandırıyor. Borusan’ın bu fayda odaklı yaklaşımı, Türkiye'de sürdürülebilir bir tedarik zinciri modeli oluşturmaya ve tüm paydaşları bu sürece dahil etmeye de öncülük ediyor.

“Biz Aslında Daha Yeni Başladık” mesajıyla 80. yılını kutlayan Borusan Grubu, 200 yıl ve ötesinde bir Grup olma vizyonuyla hedefine ilerlerken, faaliyet gösterdiği alanlarda öncü çalışmalara imza atarak sürdürülebilirliği iş süreçlerine entegre ediyor, fayda odaklı projeler geliştiriyor.

İklim, İnsan ve İnovasyon (i3) odak alanları üzerine inşa ettiği sürdürülebilir iş modeliyle toplum ve dünya üzerinde kalıcı ve olumlu bir etki yaratmaya devam eden Borusan Grubu 2023 yılında, sürdürülebilirlik anlayışını değer zinciri boyunca yaygınlaştırmak için önemli bir adım attı. Borusan, Sürdürülebilir Satın Alma Politikası kapsamında sürdürülebilirlik yaklaşımını tedarik zincirine de aktarmayı hedefleyerek tedarikçilerinin sürdürülebilirlik performanslarını detaylı bir şekilde değerlendiriyor ve çıkan sonuçlara göre de geliştirilmesi gereken konularda tedarikçilerine rehberlik ediyor.

Çevresel, Sosyal ve Yönetişim (ÇSY) başlıklarında ilgili alt katmanları da barındıran değerlendirme yaklaşımı ile tedarikçilerle Sürdürülebilir Satın Alma Platformu aracılığı ile şeffaf bir iletişim sağlanarak, sürdürülebilirlik performansının da dikkate alındığı daha dirençli bir tedarik zinciri yönetimi inşa edilmesi planlanıyor. Tedarik zincirindeki fayda ve etki evrenini büyütme hedefiyle yola çıkılan bu çalışmada şimdiye dek bu platforma dahil edilen tedarikçilerin yüzde 80’inden sürdürülebilirlik performanslarına ilişkin geri dönüş alındı. Borusan, ilk fazdaki değerlendirmeleri sonucunda, sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşma yolunda önemli adımlar atarken, özellikle yeşil dönüşümün kilit unsurlarından biri olan, sera gazı emisyonlarının takibi ve yönetilmesi konusunun gelişime en çok ihtiyaç duyulan alan olduğu gözlemlendi.

Borusan Sürdürülebilir Satın Alma Politikası ile özellikle tedarik zincirinde yer alan küçük ve orta ölçekli işletmeleri “Karbon Emisyon Azaltımı” alanında daha fazla gelişmeye teşvik ederek ve bu alandaki olgunluk seviyelerini yükseltmelerine yardımcı olmayı hedefliyor. Öte yandan sürdürülebilirliğin tüm unsurlarını bütüncül olarak ele alan yaklaşım ile tedarikçilerin çevresel ve sosyal yönetişim mekanizmalarının güçlendirilmesi, çevresel etkilerinin azaltılması, sosyal kapsayıcılığın desteklenmesi, çalışan refahı gibi alanlarda da gelişim sağlanması ile daha kapsayıcı ve sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunulması amaçlanıyor.

Dört temel odak alanı ile sistematik yaklaşım
Sürdürülebilir Satın Alma Politikası ile 4 temel (Genel Sürdürülebilirlik Anlayışı, Yönetişim Katmanı, Çevresel Katman ve Sosyal Katman) odak alanını esas alan Borusan, tedarikçi değerlendirmelerinde sektörlere özel bir yaklaşım benimsiyor ve farklı sektörler için kapsamlı risk analizleri yapıyor. Sektörün özel yapısına uygun olarak belirlenen bu analizler, ulusal ve uluslararası çapta kabul gören sürdürülebilirlik derecelendirme ve raporlama kriterleri göz önünde bulundurularak gerçekleştiriliyor.

Çalışmanın sonuçlarına göre Genel Sürdürülebilirlik Anlayışı katmanında en yüksek performansı sürdürülebilirlik alanındaki gelişmelerden en çok etkilenenenerji sektörü gösterdi. Çevresel etkilerin yönetimi, doğanın koruması, karbon emisyonları ve döngüsellik anlayışının değerlendirildiği Çevresel Katmanda ise, en yüksek puanı yine çevresel alanda da yüksek etkiye sahip olan enerji sektörü elde etti. Sosyal katmanda işlenen insan hakları, iş sağlığı ve güvenliği, eşitlik ve kapsayıcılık, toplumsal ilişkiler konu başlıklarında ise en iyi performansı enerji ve ulaştırma ve araç kiralama sektörlerinin sergilediği görülüyor. Rüşvet ve yolsuzlukla mücadele, çıkar çatışması, haksız rekabet, etik, uyum, veri güvenliği konularının olduğu yönetişim katmanında ise en yüksek performans Bilişim Teknolojileri sektörünün oldu.

“Karbon Emisyon Azaltımı” en kritik konu
Borusan Sürdürülebilir Satın Alma Politikası ile şeffaf bir iletişim kurarak etki ettikleri tüm alanlarda daha sürdürülebilir bir tedarik zinciri inşa etmeyi amaçladıklarını belirten Borusan Grup CFO’su, Finansman, Mali İşler ve Ortak Hizmetler Başkanı Barış Kökoğlu, “Geçen yıl sürdürülebilir iş modelimizle toplum ve dünya üzerinde olumlu bir etki yaratma hedefimize tedarikçi zincirimizi de ortak ettik. Sürekli güncellediğimiz bu politika ile tedarikçilerimizin sürdürülebilirlik performanslarını detaylı bir şekilde değerlendiriyor ve gelişmeleri gereken alanlarda onlara rehberlik ederek daha hızlı aksiyon alınmasını sağlıyoruz. İlk fazdaki incelemelerimizden elde ettiğimiz veriler ışığında ‘Karbon Emisyon Azaltımı’ konusunun gelişime en çok ihtiyaç duyulan alan olduğunu gördük. Biz de bu kritik alandaki iyileştirmeleri teşvik etmeyi önceliklendiriyoruz.” dedi.

“Kapsayıcı bir ekosistemle değer yaratmak istiyoruz”
Borusan Holding İnsan, İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Başkanı Nursel Ölmez Ateş
ise şunları aktardı: “Borusan Sürdürülebilir Satın Alma Politikası ile ticari bir bakış açısının çok daha ötesinde, uzun vadeli iş birlikleri, karşılıklı fayda ve etkiyi büyütme prensipleri üzerine kurulu bir anlayışla, tüm paydaşlar için değer yaratıyoruz. Kapsayıcı bir ekosistem oluşturarak tedarik zincirimizi daha dirençli kılarken, dünya için sürdürülebilir bir geleceğe de katkıda bulunmayı amaçlıyoruz. Ekosistemde yer alan bütün paydaşlarımızı çevreye ve topluma duyarlı, sorumlu ve sürdürülebilir bir şekilde faaliyet göstermeye teşvik ediyor, bulunduğumuz sektörlerdeki öncü rolümüzle ilham kaynağı olarak Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınmasını desteklemeye devam ediyoruz.”

Resim Başlığı

Resim Başlığı

25 Ağustos 2024


Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®... 
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...

Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır... 
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...

BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR... 

İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...

Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor. 

Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın... 

Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wielton, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.

ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 2.100 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz. 

 E Dergi
 E Dergi
 E Dergi
  • AJANDA
  • 10 Soruda Yangınla Mücadelede Köpük Sistemleri ve Testleri

    26 Haziran Temmuz 2025 / 14.00

  • 10 Soruda "İskele ve Kalıp Sistemleri"

    4 Temmuz 2025 / 11.00

  • 10 Soruda "Veri Merkezlerinin Tasarımı ve İnşası"

    23 Haziran 2025 / 17.00

  • 10 Soruda “Yapı Malzemesi Üreticilerinin Yaşadığı Sorunlar ve Olası Çözüm Yolları"

    19 Haziran 2025 / 10.30

  • 10 Soruda Kullanım Halindeki Yapılarda Yangın Risk Analizi

    24 Nisan 2025 / 10.30

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

Şantiye Dergisi

HAKKIMIZDA

İNŞAAT sektörünün buluşma noktası ŞANTİYE®, “GÜVEN”i temsil eden “BASILI BİR YAYIN” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla yapı sektörünün en önemli iletişim platformlarından ve veri kaynaklarından biri olmaya DİJİTAL ORTAMLARDA DA devam ediyor... 1988'den bu yana basılı yayıncılıkta olduğu gibi...

KURUMSAL

  • Hakkımızda
  • Künye & Abonelik
  • Kişisel Veriler Aydınlatma Metni

KATEGORİLER

  • Haberler
  • Teknik
  • Röportaj
  • Ürün & Sistem
  • Proje
  • Makale
  • Rapor
  • Güncel
  • Ajanda

© 2024 santiye.com.tr - Tüm hakları saklıdır.

  • Anasayfa
  • Gizlilik Politikası
  • Kullanım Koşulları
  • İletişim
  • Kişisel Veriler Aydınlatma Metni