• Künye & Abonelik
  • Hakkımızda
  • Bize Ulaşın
Şantiye Dergisi
PERI
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Teknik
  • Röportaj
  • Ürün & Sistem
  • Proje
  • Makale
  • Rapor

Bosch, Yakıt Hücreli Kamyonetleri Test Ediyor

Kamyonetler, ideal olarak sıfır yerel emisyonlu bir güç aktarma mekanizması kullanarak ürünleri hedeflerine hızla ulaştırıyor. Ancak yolculuk ne kadar uzun ve araç ne kadar ağırsa, batarya tabanlı elektrikli tahrik sistemi sınırlarına o kadar ulaşıyor. İşte burada yakıt hücresinin güçlü yönleri devreye giriyor. Bosch, iki kamyoneti bu teknolojiyle donattı ve yolda test çalışmalarına başladı. Bosch Yönetim Kurulu Üyesi ve Mobilite Çözümleri İş Sektörü Başkanı Dr. Markus Heyn, “Yakıt hücresi, uzun mesafeleri ve kısa yakıt ikmal sürelerini mümkün kılıyor, bu da uzun yolculukları daha ekonomik hale getiriyor. İki yakıt hücreli kamyonetle sistem anlayışımızı genişletiyoruz ve yakıt hücresinin hafif ticari araçlar için de uygun bir tahrik çözümü olabileceğini gösteriyoruz.” dedi. Projedeki iş ortağı, araçları Bosch Engineering GmbH ile birlikte tasarlayan ve dönüştüren ABT eLine GmbH oldu. Bosch, Hannover'deki IAA Transportation'da, ilgilenen ziyaretçilere test araçlarını ve Bosch yakıt hücresi teknolojisini çalışır durumdayken deneyimleme fırsatı sunuyor.

Büyük ölçüde Bosch bileşenleri kullanılıyor
Geliştiriciler, neredeyse tüm yakıt hücresi sistemi için Bosch bileşenlerini kullandılar. Yığın, hidrojen gazı enjektörü ve devridaim fanı içeren anot besleme modülü, elektronik kontrol ünitesi, elektrikli hava kompresörü ve hidrojen depolama sistemi bileşenleri ve hatta çok sayıda sensörden oluşan bir yakıt hücresi kiti kullanıldı. Kullanılan her iki araç için de teknik temel, yalnızca elektrik gücüyle çalışan ve ticari olarak satın alınabilen kamyonetler olmasıdır . Çevre birimleri de dahil olmak üzere bataryaların yakıt hücreleri , toplam 10 kilogramın üzerinde hidrojen için beş depolama tankı ve daha küçük bir lityum iyon pil ile değiştirildi. Bosch Güç Aktarma Çözümleri Bölümü Başkanı Dr. Uwe Gackstatter, “Yakıt hücresi bileşenlerini mevcut kurulum alanında yerleştirmek büyük bir zorluktu.” dedi. İş ortağı ABT eLine, soğutma sistemini, araç kontrol sistemini ve elektrik sistemini uyarladı. Bosch, yakıt hücresi sistemini tasarladı, hidrojen depolama sistemi ile birlikte araca entegre etti ve ilgili kontrol sistemini geliştirdi. Gerekli teknik testlerin ardından araçlara, yol kullanımı için resmi onay verildi.

Proje daha şimdiden önemli bilgiler sağlıyor: yüklü olsalar bile araçlar, 540 kilometreye kadar yol kat edebiliyor ve altı dakika içinde tekrar tamamen yakıt ikmali yapıyor. Bu nedenle yakıt hücresi, özellikle gün içerisinde uzun mesafe kat eden, akşamları bakım ve depolama tesisine dönen kamyonetlerin filo operatörleri için gelecekte bataryalı elektrikli sürüş açısından iyi bir katkı sağlayabilir.

Bir sonraki adım için yakıt hücresi ve hidrojen hazır
Yakıt hücreleri için ilk Bosch bileşenleri şimdiden seri üretimde, fakat daha yapılacak çok iş var. Gackstatter, “Sistemi daha da geliştirmek için gerçek sürüş operasyonlarından mümkün olduğunca fazla veriye ihtiyacımız var.” açıklamasında bulundu. Bulut bağlanabilirliği sayesinde iki test aracı artık bunları geliştiricilerin bilgisayarlarına gerçek zamanlı olarak göndererek test tezgahlarında ölçülen değerleri tamamlıyor. Bu bilgi birikimiyle Bosch, müşterilere sistem tasarımında kapsamlı desteğin yanı sıra daha önce denenmiş ve test edilmiş bileşenler sunabiliyor.

Bununla birlikte, yakıt teknolojisinin bir atılım yapması için hala daha fazla adım atılması gerekiyor. Gackstatter uyarıda bulundu: “Endüstri ve siyaset, hidrojen teknolojilerinin önündeki engelleri kaldırmak için birlikte çalışmalı.” Örneğin; bir depo altyapısının geliştirilmesi ve daha büyük miktarlarda yeşil hidrojen üretimi, ancak birlikte çözülebilecek görevler arasında yer alıyor.

14 Eylül 2022


Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®... 
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...

Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır... 
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...

BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR... 

İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...

Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor. 

Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın... 

Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wielton, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.

ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 2.100 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz. 

 E Dergi
 E Dergi
 E Dergi
  • AJANDA
  • 10 Soruda Yangınla Mücadelede Köpük Sistemleri ve Testleri

    26 Haziran Temmuz 2025 / 14.00

  • 10 Soruda "İskele ve Kalıp Sistemleri"

    4 Temmuz 2025 / 11.00

  • 10 Soruda "Veri Merkezlerinin Tasarımı ve İnşası"

    23 Haziran 2025 / 17.00

  • 10 Soruda “Yapı Malzemesi Üreticilerinin Yaşadığı Sorunlar ve Olası Çözüm Yolları"

    19 Haziran 2025 / 10.30

  • 10 Soruda Kullanım Halindeki Yapılarda Yangın Risk Analizi

    24 Nisan 2025 / 10.30

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

Şantiye Dergisi

HAKKIMIZDA

İNŞAAT sektörünün buluşma noktası ŞANTİYE®, “GÜVEN”i temsil eden “BASILI BİR YAYIN” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla yapı sektörünün en önemli iletişim platformlarından ve veri kaynaklarından biri olmaya DİJİTAL ORTAMLARDA DA devam ediyor... 1988'den bu yana basılı yayıncılıkta olduğu gibi...

KURUMSAL

  • Hakkımızda
  • Künye & Abonelik
  • Kişisel Veriler Aydınlatma Metni

KATEGORİLER

  • Haberler
  • Teknik
  • Röportaj
  • Ürün & Sistem
  • Proje
  • Makale
  • Rapor
  • Güncel
  • Ajanda

© 2024 santiye.com.tr - Tüm hakları saklıdır.

  • Anasayfa
  • Gizlilik Politikası
  • Kullanım Koşulları
  • İletişim
  • Kişisel Veriler Aydınlatma Metni