• Künye & Abonelik
  • Hakkımızda
  • Bize Ulaşın
Şantiye Dergisi
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Teknik
  • Röportaj
  • Ürün & Sistem
  • Proje
  • Makale
  • Rapor

Dev Projeler Neden Yarım Kalıyor?

Türkiye’deki birçok inşaat projesi, dış ve iç etkenlerden dolayı tamamlanamayıp vatandaşların mağdur olmasına neden oluyor. İstanbul’da yatırım değeri 50 milyon Türk Lirası ile 3,1 milyar Türk Lirası arasında değişiklik gösteren ve bir dönem inşaat sektörünün sembolü olan yapılar kaderine terk ediliyor.

Formec Mekanik A.Ş. Genel Koordinatörü Makine Yüksek Mühendisi Alperen Turan, etkin proje yönetiminde odaklanılması gereken temel unsurlar hakkında açıklamalarda bulundu. İnşaat projelerinde teknik analizlerin yerinde ve doğru planlamalarla yapılması gerektiğinin altını çizen Formec Mekanik A.Ş. Genel Koordinatörü ve Makine Y. Mühendisi Alperen Turan, şunları söyledi:  “Doğru projelendirme süreçlerinde teknik, şartname, idari şartname, marka listelerinin oluşturulması gibi tüm süreçler detaylıca ele alınmalıdır. Proje aşamasında doğru fiyat performansının yakalanabilmesi açısından tüm analizlerin alanında uzman kişiler tarafından yapılması oldukça önemlidir. Her bir detayın üzerinde durulmalı ve tüm hesaplamalar yapıldıktan sonra gerekli planlamalar çerçevesinde hareket edilmelidir. Genel gider hesaplarının en ince ayrıntısına kadar hesaplanması, vergisel boyutların da bu hesabın içerisinde yer alması iş süreçlerinin sağlıklı ilerlemesi için gereklidir. Yatay düşey taşıma olarak da isimlendirdiğimiz şantiye giderleri, ilgili firmadaki yetkin kişiler aracılığıyla hesaplanmalıdır. İhale edilen projelerin devamlılığı ve zamanında sorunsuz bir şekilde teslim edilmesi; alanında yetkin bir ekibin organizasyonu öncülüğünde tüm hesaplamaların doğru yapılmasına bağlıdır.” 

Değer Mühendisliği İhale Sürecinde Başlıyor
İnşaat sektörünün maliyet, kalite ve zamanı optimize ederek verimli projeler üretmeyi amaçlaması gerektiğini dile getiren, Formec Mekanik A.Ş Genel Koordinatörü Alperen Turan, “Maliyet, kalite ve zaman üçlüsünü optimize etmek çok kolay olmayabilir. Böyle bir durumda projeler zamanında tamamlanamamakta, yarım kalabilmektedir. Projelerde bütçeler aşılabilmekte ve kaliteli ürün kullanımından tavizler verilebilmektedir. Olası sorunların önüne geçmek için projelerin ihale sürecinden başlayıp, iş teslim tarihine kadar olan zaman aralığında, her aşamanın doğru bir şekilde irdelenmesi ve bütün alternatiflerin planlanması, optimum maliyet, zaman ve kalitenin elde edilmesi bakımından değerlidir. Değer mühendisliği (value engineering), iş süreçlerinde değer oluşturmak için işletme yöneticilerinin yararlandığı stratejik araçlardan birisidir. Değer mühendisliği sayesinde performans, kalite, maliyetler doğru bir şekilde birleştirilerek, etkin bir proje yönetimi gerçekleştirilebilir. Değer mühendisliğinden, kullanılan ürünün maliyetini düşürmek, değerini ve işlevselliğini artırmak adına faydalanılmalıdır” diye konuştu.

Resim Başlığı

Projenin Master Planına Uygun Hareket Edilmeli
Teklif birimi tarafından ihale süreçlerinin tamamlanması ve iş akışının aktif edilmesini takip eden proje sürecinde, şantiye ve satınalma aşamaları hakkında da açıklamalarda bulunan, Formec Mekanik A.Ş. Genel Koordinatörü Turan, şunları aktardı: “Projeden sorumlu ilgili şantiye şefi, saha mühendisi ve hakediş mühendisleri tarafından şantiyede yapılan incelemelere göre, projenin master planına uygun kişi sayıları (ekip analizi) analiz edilmelidir. Formec Mekanik A.Ş. proje süreçlerinde bünyemizde yer alan tüm ekipleri detaylı analizleri gerçekleştirdikten sonra iş planına adapte ediyoruz. Satın alma boyutunda teknik şartname ve marka listesine uygun, şantiyenin taleplerine göre, yapılabilecek en optimum satın almayı yaparak şantiye sürecini devreye alıyoruz. Burada dikkat edilmesi gereken konulardan biri de en iyi satın almanın en ucuz satın alma olmadığıdır. Teknik şartnameye uygun olacak şekilde, işin bitişinden sonra işletmeye problem çıkarmayacak seçimler yapmak son derece önemlidir. Satın alma tarafında yapılan doğru ya da yanlışlar, projelerin kaderini belirliyor diyebiliriz. Projeler yürütülürken, kaliteli ürün seçilememesinden kaynaklı mekanik aksaklıkların yaşanması sorunu doğabiliyor. Proje süreçlerinde, uygulama safhasında doğru ürün seçimi kadar işin ehli tarafından yapılması da kaliteli sonuçlar çıkması bakımından önem arz etmektedir.” dedi.

“En Ucuz Maliyet” Anlayışı Kaybettiriyor
Proje çalışmaları yapılırken master planlarda işverene doğru analizleri sunmak gerektiğinden bahseden Turan, “Projede görev alacak çalışan sayılarından, satınalma aşamalarına ve iş sonunda teslim zamanına değin olan aralıkta doğru analizler ışığında hareket edilmelidir. Çalışan seçiminde maliyet hesabı yapılırken ‘en iyi çalışan ucuz çalışan’ anlayışı kaliteli sonuçlara ulaşmada yetersiz bir tercih olarak karşımıza çıkıyor. Kaliteli ürün seçimi kadar kaliteli çalışan seçimi de önem kazanıyor. Projeler ilgili firmalara devredilirken 'en ucuz maliyet' anlayışı maalesef kaybettiriyor. Maliyet analizleri oluşturulmalı ancak burada iş mantığı en uyguna sonuçlandırmak şeklinde ilerlememelidir. Kaliteli sonuçların belirli bir maliyet karşılığı da oluşacaktır. Proje başlangıcında oluşturulan bu yanlış ilerleyiş, hatalı sonuçları da beraberinde getirebiliyor. Doğru hesaplanamayan çalışan sayısı, niteliksiz işgücü, zaman kayıpları ile beraberinde yeni ağır faturaların çıkmasına neden oluyor. Doğru planlama ile yürütülemeyen projeler, zamanında iş teslimi yapılamaması gibi sonuçlara yol açarak, maliyet ve itibar kayıplarının yaşanmasına sebebiyet verebiliyor. Kaliteli projeler, bir zincirin halkaları gibidir. İş süreçlerinde görev alan her bir birimi zincirin halkaları gibi düşünecek olursak, burada herhangi bir halkada doğru yapılmayan, uygulamayan nokta tüm akışı zedeleyebilir. Doğru analizlerle yola çıkan, alanında uzman birimler, projelerin ihale süreçlerinden teslim süreçlerine kadar olan tüm organizasyonda, efektif bir şekilde faaliyet yürütmekle mükelleftirler.” şeklinde konuştu.

14 Nisan 2022


Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®... 
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...

Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır... 
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...

BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR... 

İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...

Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor. 

Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın... 

Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.

ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1.800 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz. 

 E Dergi
 E Dergi
 E Dergi
  • AJANDA
  • 10 Soruda Kullanım Halindeki Yapılarda Yangın Risk Analizi

    24 Nisan 2025 / 10.30

  • 10 Soruda Isı Yalıtım Standardındaki (TS825) Güncellemeler

    7 Mart 2025 / 10.30

  • 10 Soruda Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ve Tahliye Simülasyonları

    26 Şubat 2025 / 10.00

  • 10 Soruda Jet Grout

    26 Şubat 2025 Çarşamba / 20.00

  • 10 Soruda Bitkilendirilmiş Çatılar

    18 Şubat 2025 Salı / 14.30

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

Şantiye Dergisi

HAKKIMIZDA

İNŞAAT sektörünün buluşma noktası ŞANTİYE®, “GÜVEN”i temsil eden “BASILI BİR YAYIN” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla yapı sektörünün en önemli iletişim platformlarından ve veri kaynaklarından biri olmaya DİJİTAL ORTAMLARDA DA devam ediyor... 1988'den bu yana basılı yayıncılıkta olduğu gibi...

KURUMSAL

  • Hakkımızda
  • Künye & Abonelik
  • Kişisel Veriler Aydınlatma Metni

KATEGORİLER

  • Haberler
  • Teknik
  • Röportaj
  • Ürün & Sistem
  • Proje
  • Makale
  • Rapor
  • Güncel
  • Ajanda

© 2024 santiye.com.tr - Tüm hakları saklıdır.

  • Anasayfa
  • Gizlilik Politikası
  • Kullanım Koşulları
  • İletişim
  • Kişisel Veriler Aydınlatma Metni