• Künye & Abonelik
  • Hakkımızda
  • Bize Ulaşın
Şantiye Dergisi
PERI
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Teknik
  • Röportaj
  • Ürün & Sistem
  • Proje
  • Makale
  • Rapor

Doret Habib Global HR Zirvesi'nde Kleopatra metaforuyla ilham verdi: "Efsane değil, strateji yazılır"

“Mavi Çileğin Sırrı” kitabı ile yoğun ilgi gören stratejik iletişimin duayen ismi Doret Habib, Global HR Zirvesi 2025’te Kleopatra metaforuyla çağdaş girişimciliğe yeni bir bakış açısı sundu. Habib, "Efsane değil, strateji yazılır" temasıyla liderlik ve iletişimde sürdürülebilir başarıyı anlattı.

“Mavi Çileğin Sırrı” kitabı ile yoğun ilgi gören stratejik iletişimin duayen ismi, eğitmen ve yazar Doret Habib, 27-28 Mayıs tarihlerinde “Yapay Zeka Çağı - Teknoloji ve İnsan” temasıyla İstanbul’da düzenlenen Global HR Zirvesi 2025’te konuşmacı olarak sahne aldı. Geçen seneki zirvede “Potansiyelini Değere Dönüştür” temasıyla ses getiren bir konuşma gerçekleştiren Habib, bu sene ise “Kleopatra’nın İletişim Stratejileri” başlığıyla katılımcıları antik çağlardan günümüze uzanan bir liderlik yolculuğuna çıkararak, Kleopatra metaforu üzerinden çağdaş girişimciliğe yeni bir bakış açısı sundu.

Kleopatra’nın binlerce yıl öncesine ait ama etkisi hâlâ bugüne yön veren bir figür olduğunu belirten Doret Habib, “Güzelliğinden çok zekâsıyla iz bırakan bir kadının hikayesi binlerce yıl sonra bile iş dünyasına ilham veriyorsa, orada sadece bir efsane değil, çok iyi yazılmış bir strateji vardır. Kleopatra efsanesi bir güzellik masalı değil, aksine stratejiyle yazılmış bir marka hikayesidir. O kendini yeniden tanımladı. Bilgiyle, zeka ile, hikâyesini yazma gücüyle…” diye konuştu.

“İletişim Sürdürülebilir Bir Marka Stratejisidir”
İletişimin sadece dış dünyaya dönük bir aksiyon olmadığını, aynı zamanda kendi iç dünyamıza tuttuğumuz bir ayna olduğunu ifade eden Doret Habib, "İletişim bir kampanya değildir. Sürdürülebilir bir marka stratejisidir. Şimdi, kendinize şunu sorun: Ben kendi markamı Kleopatra gibi stratejik şekilde inşa ediyor muyum? Yoksa hâlâ sadece iyi şeyler üretip fark edilmeyi mi bekliyorum? Kleopatra kendine bir yer açmadı. Kendine bir sahne kurdu. Bugün siz de kendi sahnenizi kurmaya hazır mısınız? Efsane olmanıza gerek yok. Ama hikâyenizi siz yazmazsanız, başkası sizin yerinize yazacak" dedi.

“Kleopatra Gibi Düşün, Mavi Çilek Gibi Farklılaş”
Kleopatra'yı Kleopatra yapan şeyin yalnızca güzelliği olmadığını vurgulayan Doret Habib, "O bir liderdi, bir stratejistti, bir iletişim ustasıydı. Tıpkı onun gibi sizler de hayatınızı ve kariyerinizi yeniden tanımlayacak bir bakış açısına sahip olabilirsiniz. Bu bakış açısı, sizin 'mavi çilek'inizde yani içinizde keşfedilmeyi bekleyen, sizi diğerlerinden ayıran o özgün yanda saklı...

Günümüzde kişisel marka olmak artık bir lüks değil, bir gereklilik. Tıpkı Kleopatra’nın Nil kıyısına kurduğu etkileyici sarayı gibi, siz de içsel zenginliğinizi dış dünyaya gösterecek bir yapı kurmalısınız. Hikâyeniz, duruşunuz, iletişiminiz; hepsi bir bütünün parçaları. Ürün değil, duygu sattığımız bir çağdayız. Ve bu duygunun temeli: Özgünlük, tutarlılık ve güven" şeklinde konuştu.

“Kleopatra Krizi Fırsata Çevirirdi”
Konuşmasında marka krizlerine de değinen Doret Habib, sözlerini şöyle sürdürdü: "Krizler yalnızca tehdit değil, dönüşüm alanıdır. Kleopatra Roma ile olan ilişkilerinde bunu gösterdi; her zor durumda itibarını korudu, stratejik davrandı. Siz de kariyerinizde veya işinizde bir kriz yaşadığınızda paniğe kapılmak yerine, güçlü sorularla potansiyelinizi tetikleyebilirsiniz: Nasıl görünmek istiyorum? Nasıl algılanıyorum? Gerçekten ne istiyorum? Aynaya Kleopatra gibi bakın. Aynaya baktığınızda ne görüyorsunuz? Yalnızca bir meslek mi, bir görev tanımı mı? Yoksa fikirleri olan, değer üreten, iz bırakan bir insan mı? İşte kişisel markalaşma dediğimiz şey tam da budur; sizi var kılan özü bulmak ve bunu stratejik biçimde ifade etmek… Sizlere Kleopatra gibi yaşayın demiyorum. Ama onun gibi kendi tahtınızı kurun. Kendi markanızı, kendi liderliğinizi, kendi sesinizi yaratın. Çünkü bu dünyada herkes kırmızı çilek olabilir ama sadece cesurlar mavi çilek olur."

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Resim Başlığı

ŞANTİYE®
Daha iyi yapılar için...
29 Mayıs 2025


Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®... 
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...

Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır... 
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...

BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR... 

İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...

Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor. 

Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın... 

Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wielton, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.

ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 2.100 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz. 

 E Dergi
 E Dergi
 E Dergi
  • AJANDA
  • 10 Soruda Yangınla Mücadelede Köpük Sistemleri ve Testleri

    26 Haziran Temmuz 2025 / 14.00

  • 10 Soruda "İskele ve Kalıp Sistemleri"

    4 Temmuz 2025 / 11.00

  • 10 Soruda "Veri Merkezlerinin Tasarımı ve İnşası"

    23 Haziran 2025 / 17.00

  • 10 Soruda “Yapı Malzemesi Üreticilerinin Yaşadığı Sorunlar ve Olası Çözüm Yolları"

    19 Haziran 2025 / 10.30

  • 10 Soruda Kullanım Halindeki Yapılarda Yangın Risk Analizi

    24 Nisan 2025 / 10.30

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

Şantiye Dergisi

HAKKIMIZDA

İNŞAAT sektörünün buluşma noktası ŞANTİYE®, “GÜVEN”i temsil eden “BASILI BİR YAYIN” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla yapı sektörünün en önemli iletişim platformlarından ve veri kaynaklarından biri olmaya DİJİTAL ORTAMLARDA DA devam ediyor... 1988'den bu yana basılı yayıncılıkta olduğu gibi...

KURUMSAL

  • Hakkımızda
  • Künye & Abonelik
  • Kişisel Veriler Aydınlatma Metni

KATEGORİLER

  • Haberler
  • Teknik
  • Röportaj
  • Ürün & Sistem
  • Proje
  • Makale
  • Rapor
  • Güncel
  • Ajanda

© 2024 santiye.com.tr - Tüm hakları saklıdır.

  • Anasayfa
  • Gizlilik Politikası
  • Kullanım Koşulları
  • İletişim
  • Kişisel Veriler Aydınlatma Metni