• Künye & Abonelik
  • Hakkımızda
  • Bize Ulaşın
Şantiye Dergisi
PERI
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Teknik
  • Röportaj
  • Ürün & Sistem
  • Proje
  • Makale
  • Rapor

Dünyadan: Terminalin dalgalı çatısı güneşin etkisini en aza indiriyor, cephedeki cam ihtiyacını azaltıyor ve gölgelendirmeye büyük katkı sağlıyor

Kohn Pederson Fox Architects tarafından tasarlanan Zayed Uluslararası Havalimanı'nın A Terminali'nde çöl güneşinin etkisini en aza indirmek için dalgalı bir çatı formu tercih edilmiş. Böylece hem cephede cam ihtiyacı azaltılmış hem de dışarıdan gölgelendirme yapılmasına gerek kalmamış.

Eski adıyla "Abu Dabi Uluslararası Havalimanı", yeni adıyla Zayed Uluslararası Havalimanı’nın yeni (A) terminali, Kohn Pederson Fox Architects (KPF) tarafından tasarlanmış. Hızla büyüyen lüks havayolu taşımacılığı ve aktarma noktaları alanında yaşanan küresel yarışta kilit bir konuma sahip olan Terminal A, her yıl 45 milyon yolcuyu ağırlıyor ve 80 milyona kadar yolcu kapasitesiyle hızla büyüyen Abu Dabi (Birleşik Arap Emirlikleri)'nin ihtiyaçlarını karşılıyor. 

Bina, yol seviyesinden yükseltilerek kendi platosunda oturuyormuş gibi bir görünüme kavuşturulmuş. Zayed öncelikli olarak bir aktarma havalimanı, bu nedenle tasarımın hem yolcular hem de bagajları için varış, işlem ve ayrılış arasında sorunsuz bir süreç sağlaması gerekiyormuş. Bagaj taşımadan hava sahası altyapısına kadar uzmanlığa sahip düzinelerce danışmanla yakın bir şekilde çalışan KPF, ikonik X şeklindeki plana ulaşmak için düzinelerce planı test etmiş. Uzun testlerin ardından, X planı en büyük program verimliliğini sağlayarak Terminal A'dan ayrılan, gelen veya aktarma yapan yolcular için noktalar arasındaki ortalama yürüme mesafesini azaltmış.  

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Son derece verimli olan çatı, bölgeye simgesel bir giriş kapısı gibi görsel olarak ilham verirken, aynı zamanda devasa, kolonsuz bir iç mekan yaratıyor. Çatı, havalimanında mekan duygusu yaratmak ve yön bulmaya yardımcı olmak için sürekli bir deneyim sunan tek unsur. Yüzey, dramatik bir deneyim elde etmek ve kumun birikmesini önlemek için merkezi kemeri uçakların üzerinden uçamayacağı kadar yükseğe çıkarmadan değiştirilmiş. Çatı, merkezi mekan planlamasına müsaade etmiş ve havalimanı içindeki dolaşımı belirgin hale getirmiş. Merkezi mekanlarda tavan pencereleri, kapılara doğru yön bulma yolları olarak hizmet veriyor.

Terminale yaklaşırken, yolların ve peyzajın entegre sistemi yolcuları, 50 metre yüksekliğindeki etkileyici, serbest duran cam cepheye ve içerideki anıtsal alana götürüyor. Ayrılış Salonu, (50 metre yüksekliğinde ve büyük ölçüde sütunsuz bir alan), atmosferik aydınlatmayla daha da geliştirilen açık, dış mekan kalitesiyle donatılmış. Destekleyici kemerler görsel olarak çatıdan ayrılmış, bu da tavanın neredeyse ağırlıksız hissettirmesini sağlıyor.

Yol bulmaya yardımcı olmak için X'in her bir pier'i, Abu Dabi karakterinin farklı bir öğesinden esinlenerek temalandırılmış: "çöl", "deniz", "şehir" ve "vaha"... Pier'lerin kemer şeklindeki çatı geometrisi, çatı yüzeyinin her segmentte aşağı çekilmesiyle binayı güneşten koruyor ve Birleşik Arap Emirlikleri'nin çöl kumullarını yansıtan sürekli dalgalı bir form yaratıyor. Dalgalı cephelerin camlı kısımları, çoğu gündüz saatinde arkadaki bekleme odalarını güneşten korumak için dışarıya doğru 14,75 derece eğimli.

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Kum tepecikleri ve geometrik desenlerle şekillenen dalgalı bir çatıya sahip terminal, kentsel bir simge olma niteliğinde. Abu Dabi’nin kültürel ve doğal çevresine gönderme yapan bir tasarımla inşa edilen terminal projesi boyunca devamlılık ve akış için bir tasarım dili oluşturulmuş ve check-in masalarından aydınlatma armatürlerine kadar yapının her bir öğesinin binaya aitmiş gibi hissettirilmesi sağlanmış.

Mevcut havalimanının yıllık kapasitesini iki katına (45 milyon) çıkaran projede çöl güneşinin etkisini en aza indirmek için cephenin üzerine dalgalı çatı formu yerleştirilmiş. Böylece hem cam ihtiyacı azaltılmış hem de dışarıdan gölgelendirme yapılmasına gerek kalmamış.

X şeklinde bir planla düzenlenen terminal, mimari ofis tarafından operasyonel verimliliği en üst düzeye çıkarmak için stratejik olarak tasarlanmış. Terminal merkezinden ayrılan ve yol bulmayı kolaylaştırmak için “çöl, deniz, şehir ve vaha” temalarına göre organize edilen dört pier halinde düzenlenmiş. Ayrıca, kalkış salonunun iki yanında bulunan dörder katlı iki binada havalimanının otel odaları ve ofisleri yer alıyor. X şeklindeki plan, Terminal A'dan ayrılan, gelen veya aktarma yapanlar için noktalar arasındaki ortalama yürüme mesafesini azaltarak en büyük program verimliliğini sağlıyor.

Terminalin büyük ölçeğini dengelemek, yolcuları yönlendirmek ve ziyaretçilerde ilgi uyandırmak amacıyla iç mekana bir dizi referans noktası yerleştirilmiş. Bu önemli yapılardan biri de Carpenter Lowings ve KPF tarafından tasarlanan, 1.632 adet yarı saydam camdan yapılmış kavisli kanatlardan oluşan, 22 metre yüksekliğinde ve 30 metre genişliğindeki Sana Al Nour adlı enstalasyon.  Yolcunun yolculuğunun sonunda yer alan The Shell adlı bir diğer enstalasyon ise cilalı pirinç ve corten çelikten yapılmış, cam dış yüzeyle sarılmış bir heykelden oluşuyor.

Fotoğraflar: Kohn Pederson Fox Arch. ve Victor Romero

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Resim Başlığı

ŞANTİYE®
Daha iyi yapılar için...
29 Haziran 2025


Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®... 
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...

Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır... 
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...

BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR... 

İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...

Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor. 

Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın... 

Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wielton, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.

ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 2.100 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz. 

 E Dergi
 E Dergi
 E Dergi
  • AJANDA
  • 10 Soruda Yangınla Mücadelede Köpük Sistemleri ve Testleri

    26 Haziran Temmuz 2025 / 14.00

  • 10 Soruda "İskele ve Kalıp Sistemleri"

    4 Temmuz 2025 / 11.00

  • 10 Soruda "Veri Merkezlerinin Tasarımı ve İnşası"

    23 Haziran 2025 / 17.00

  • 10 Soruda “Yapı Malzemesi Üreticilerinin Yaşadığı Sorunlar ve Olası Çözüm Yolları"

    19 Haziran 2025 / 10.30

  • 10 Soruda Kullanım Halindeki Yapılarda Yangın Risk Analizi

    24 Nisan 2025 / 10.30

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

Şantiye Dergisi

HAKKIMIZDA

İNŞAAT sektörünün buluşma noktası ŞANTİYE®, “GÜVEN”i temsil eden “BASILI BİR YAYIN” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla yapı sektörünün en önemli iletişim platformlarından ve veri kaynaklarından biri olmaya DİJİTAL ORTAMLARDA DA devam ediyor... 1988'den bu yana basılı yayıncılıkta olduğu gibi...

KURUMSAL

  • Hakkımızda
  • Künye & Abonelik
  • Kişisel Veriler Aydınlatma Metni

KATEGORİLER

  • Haberler
  • Teknik
  • Röportaj
  • Ürün & Sistem
  • Proje
  • Makale
  • Rapor
  • Güncel
  • Ajanda

© 2024 santiye.com.tr - Tüm hakları saklıdır.

  • Anasayfa
  • Gizlilik Politikası
  • Kullanım Koşulları
  • İletişim
  • Kişisel Veriler Aydınlatma Metni