Şantiye Dergisi 386. Sayı (Mart-Nisan 2021)

Birey ve toplumların gündelik yaşamlarının ayrılmaz ve bütünleyici bir bileşeni olan “Ulaştırma” ve ulaştırma sistemlerinin planlaması, geliştirilmesi ve uygulamasının tüm dünyada olduğu gibi ülkemiz- de de önemi her geçen gün artıyor... Söz konusu alanda Türkiye’de her ne kadar siyasiler ön planda olsa da, ulaştırma problemlerinin çeşitliliği ve karmaşıklığı aslında çok ciddi bir uzman danışmanlığını ve mühendislik çalışmasını gerektiriyor... Biz de bu kapsamda akademik camiayı takip etmek, ülkede yürütülen ulaştırma projeleri hakkında görüşlerini almak ve özellikle demiryolu projelerinde öncelik- lendirilmesi gereken konuların ne olduğunu öğrenmek amacıyla, demiryolu ve karayolu sistemlerinin planlanması ve işletimi sorunlarına yönelik çalışmalar yürüten, karayolu ve demiryolu mühendisliği dersleri veren Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Anabi- lim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. İsmail Şahin ile bir röportaj gerçekleştirdik... Röportajda, öncelikle “Sür- dürülebilir Ulaştırma” ilkelerinin benimsenmesi gerektiğini vurgulayan Şahin, ayrıca YHT hatlarına yatı- rım yapılırken konvansiyonel demiryolu hatlarının ihmal edilmemesi gerektiğini ve yap-işlet-devret yöntemiyle hayata geçirilen karayolu altyapı projelerinin, verilen geçiş garantileri nedeniyle ülkenin bütçesine ağır yükler getirdiğini dile getiriyor. YTÜ İnşaat Fakültesi, Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi “Ulaştırma Projelerinde de Sürdürülebilir İlkeler Benimsenmeli” Şantiye: Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Fakültesi Ulaştırma Ana Bilim Dalı olarak gündeminizde neler var? Prof. Dr. İsmail Şahin: Mart 2020 tarihinden beri eğitim ve öğretim faa- liyetlerimizi salgın koşullarında uzak- tan yürütüyoruz. Her öğretim üyesi uzmanlık alanlarına göre lisansüstü öğrencileriyle birlikte onların lisansüs- tü tez konularında ve seçtikleri diğer konularda araştırmalar yapıyor. Tren çizelgelerinin verimliliğini artırmak için büyük veriye dayanan bir istatis- tiksel model geliştirmek için çalışma- lar yürütüyoruz. Bu çalışmada, trenler arasındaki gecikme aktarımını azalta- rak sunulan kapasitenin kullanım dü- zeyini artırmayı amaçlıyoruz. İstanbul Metrobüs koridorunda iş- Prof. Dr. İsmail Şahin: 90 MART-NİSAN 2021 RÖPORTAJ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=