Kadın dostu politikalarıyla tanınan Saint-Gobain, küresel ölçekte yürüttüğü "feminizasyon" hareketiyle inşaat sektöründe toplumsal cinsiyet eşitliğini yeniden tanımlıyor. Türkiye dahil birçok ülkede aktif olarak yürütülen bu hareketle, şirket sektör içinde pozitif ayrımcılığı desteklemeye devam ediyor ve 2025 yılı sonuna kadar kadın yönetici oranını %30'a çıkarmayı hedefliyor. Saint-Gobain, adil ve kapsayıcı bir gelecek için dönüşümün öncüsü olma amacı güdüyor...
Toplumsal cinsiyet eşitliğini sadece bir hedef değil, kurumsal sosyal sorumluluğunun temel itici gücü olarak gören Saint-Gobain, hafif ve sürdürülebilir inşaat çözümlerinde dünya lideri olarak, yeteneklerin cinsiyetle sınırlı olmadığı daha adil ve sürdürülebilir bir dünya inşa etmeye kararlı. Bu doğrultuda şirket, sektördeki etkisini artırmak ve meslekleri dönüştürmek için çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.
Saint-Gobain, Türkiye'de Weber, Chryso, Vetrotech, Ecophone, Saint-Gobain Glass ve Saint-Gobain Aşındırıcılar gibi markaları ile, ayrıca İzocam ve Dalsan ortak girişimleri dahil olmak üzere 14 marka ve 22 üretim tesisiyle faaliyet gösteriyor. Grup, sürdürülebilirlik, kaynakların verimli kullanımı ve çeşitlilik konularındaki vurgusuyla öne çıkıyor. Çalışan kadın sayısı nedeniyle “Kadın Dostu” işveren unvanını taşıyan Saint-Gobain, faaliyet gösterdiği yapı sektörünün tüm alanlarında çeşitlilik ve kapsayıcılık ilkesine büyük önem veriyor. Grup, sürdürülebilirlik, kaynakların verimli kullanımı ve çeşitlilik konularındaki vurgusuyla öne çıkıyor.
Şirket, 2021 yılından bu yana, çalışma ortamında cinsiyet eşitliğinin sağlanması ve kadınların güçlendirilmesini teşvik etmek amacıyla Birleşmiş Milletler Kadını Güçlendirme İlkeleri’ni imzalayarak taahhütlerini resmi hale getirdi. Ayrıca Saint-Gobain, Avrupa’daki WIN (Women In Network) ve Kuzey Amerika’daki Women’s Network gibi mesleki eşitliğe odaklanan ağlar aracılığıyla mentorluk programları ve eğitim kursları düzenliyor. Bu ağlar, iş dünyasında kadınların güçlendirilmesi ve sektörde feminizasyon farkındalığının artırılması için aktif olarak çalışıyor.
“Feminizasyon” hareketiyle inşaatta cinsiyet eşitliğini yeniden tanımlıyor
Saint-Gobain’in çeşitliliği ve kapsayıcılığı teşvik eden, kadın dostu bir çalışma ortamı yaratmaya yönelik bilinçli adımlar attığını vurgulayan Saint-Gobain Doğu Akdeniz ve Orta Doğu İnsan Kaynakları Direktörü Souad Habchi, kadınlara pozitif ayrımcılık sağlayan politikalarına ilişkin şunları söyledi: “EMME bölgesinde ve özellikle Türkiye'de kadınların iş gücümüz içindeki temsilini artırmayı hedefliyoruz. Kadın çalışanlarımızın geri bildirimleri, tercihlerinin yanı sıra dış trendleri de dikkate alarak politikalarımızı ve uygulamalarımızı sürekli gözden geçiriyoruz. Bugün gururla söyleyebiliriz ki, 2021 yılında başlattığımız ‘Feminizasyon’ hareketi sayesinde kadınların işe alımı ve şirket içinde kalıcılığı konusunda pozitif ayrımcılığı destekleyen hedefler koyuyor ve bu doğrultuda çalışıyoruz. Saint-Gobain Grubu olarak, dünya genelinde kadın yöneticilerin oranını %30’a, kadın uzmanların oranını %25’e çıkarmayı ve yeni yönetici alımlarında %40 kadın oranına ulaşmayı hedefledik. Toplumsal cinsiyet eşitliğine odaklanan yaklaşımlarda öncü olmaktan gurur duyuyoruz.”
Kadın istihdamında net ve ölçülebilir hedefler
Avrupa’da inşaat sektöründeki kadın çalışan oranı yalnızca %9 iken, bu oran Saint-Gobain’de %24’e ulaşıyor. 160 bin kişilik küresel organizasyon yapısına sahip olan şirketin çalışanlarının 40 binini kadınlar oluşturuyor. Bu sayede şirket, sektörde anlamlı bir etki yaratıyor.
Ancak Saint-Gobain, bu oranları daha da yukarı taşımayı hedefliyor. Şirket, 2025 yılı sonuna kadar kadın yöneticilerin oranını %30’a, kadın uzmanların oranını %25’e çıkarmayı ve yönetici kadrosuna yapılan işe alımların %40’ının kadın olmasını sağlamayı amaçlıyor.
Bu kampanya ile Saint-Gobain, sadece kendi organizasyonu içinde değil, tüm inşaat sektöründe bir devrim yaratmayı hedefliyor. Çeşitlilik ve eşitliğin sürdürülebilir performans ve inovasyon için vazgeçilmez olduğuna inanan şirket, sektör için daha kapsayıcı ve adil bir gelecek oluşturma konusunda kararlılığını sürdürüyor.
ŞANTİYE®
Daha iyi yapılar için...
28 Mayıs 2025
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 100 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Bentley Systems / Seequent, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prefabrik Yapı / Hekim Holding, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wielton, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 2.100 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.