• Künye & Abonelik
  • Hakkımızda
  • Bize Ulaşın
Şantiye Dergisi
PERI
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Teknik
  • Röportaj
  • Ürün & Sistem
  • Proje
  • Makale
  • Rapor

İnşaat Sektöründe Satınalma Profesyonelleriyle Verimli Çalışabilmenin Formülü: “Güven + Fark + Değer”

Yapı sektöründe sıklıkla duyduğumuz bir söz de “Satınalmacı fiyata bakıyor” cümlesidir. Peki siz ona ürün ve/veya hizmetinizi sunarken ne kazandırıyorsunuz?.. Güçlü bir finansman altyapınız var mı? Ya da üretim kapasiteniz mevcut talebin ne kadar üstünde ve teslim süresi kolaylığınız nedir? Köklü, sürdürülebilir bir tedarik ve değer zinciriniz mevcut mu?.. Peki ya kendinize ait profesyonelliğiniz, uzmanlığınız; satınalma profesyonelinin sorunları süresince işi kolaylaştıracak iletişim ve empati beceriniz?..

Y. Mimar Güliz FİŞ
Kurucu / @inSuppliers

Resim Başlığı

BU İÇERİĞE, ŞANTİYE®NİN EYLÜL & EKİM 2025 (413.) SAYISININ E-DERGİ VERSİYONUNDAN DA GÖZ ATABİLİRSİNİZ. LÜTFEN TIKLAYIN...

Hangi sektör olursa olsun satınalma profesyonelinin mesafesi hep daha farklıdır. İhalelerin, rekabetin içinden tüm taraflar ile bir değer oluşturmak onun en büyük görev ve sorumluluğudur. Çok farklı uzmanlıkta ekip arkadaşlarına ihtiyacı vardır. Piyasanın ve rekaketin de yoğun olduğu şu günleri düşünürsek karar vermesi oldukça zordur. Riski başkası adına almak da belirli bir sorumluluk dahilinde gerçekleşebilir. O nedenle onu, oluşabilecek en küçük riskten bile uzak tutacak “ekip arkadaşı” aslında en büyük gücüdür. Dolayısıyla sürdürülebilirlik bir tedarik zinciri ve sağlam satınalma prensipleri bu anlamda önem kazanır. Pazarın büyüklüğü de düşünülürse, bir satınalma profesyonelini kazanmanın süresi uzun gibi gözükse de aslında 5 dakikada kolayca birkaç adım öteye geçilebilir.

Onun sizden beklentisi önce “güven”, sonra rakiplerden “farkınız”, sonra da ne “değer” ürettiğinizdir. 

Özetle, “Alırken kazanmak” satınalmanın mottosudur. Talep edilen ürün ya da hizmetin satınalımını zaten gerçekleştirecektir; bu onun en önemli ve başlıca görevidir.

Peki siz ne kazandırıyorsunuz?
Satınalmacılar için sıklıkla tekrarlanan bir söz de “satınalmacı fiyata bakıyor” cümlesidir. 

Peki siz ona ürün ve/veya hizmetinizi satarken ne kazandırıyorsunuz?.. 

Güçlü bir finansman altyapınız var mı? 

Ya da üretim kapasiteniz mevcut talebin ne kadar üstünde ve teslim süresi kolaylığınız nedir? 

Köklü ve sürdürülebilir bir tedarik ve değer zinciriniz mevcut mu? 

Bütün bunlar kuruma ait kabiliyetler... Bunlar belki dolaylı olarak kuruma ait unsurlar; peki size ait olan profesyonelliğiniz, uzmanlığınız, satınalma profesyonelinin sorunları süresince işi kolaylaştıracak iletişim ve empati beceriniz... Kurum, yönetim vizyon ve misyonu ile kendini yeniler, ama ekip arkadaşları değişkendir. Kurumu temsil eden satış ya da teknik yetkili olarak kurumlar arasındaki en önemli köprüdür. Yani kurum bir ağ oluşturur ama bu ağı “bağ”a dönüştürmek satış profesyonelinin elindedir.

Bir satış profesyonelinin satınalma profesyoneline satışı aslında ilk 5 dakikada olur. Sonrasında, operasyonu yürütebilecek iletişim ve bağ kurma yeteceği esastır. İnşaat sektörü profesyonellerinin (satınalma profesyonelleri, projenin yöneticileri, teknik ofis vs.) olduğu bir toplulukta 5 dakikada duymak isteyecekleri;
* Ürün/hizmeti satın aldığında ne kazandığı
* Talep ilavesi veya revizyonu süresince imalat esnekliği
* Üretim kapasitesi
* İşveren sorunlarına çözüm üretebilme yeteneği
* Kendi ürününü işveren talebi ile entegre edebilme, yani işbirliği ve iletişim gücüdür. 

Bu adımdan sonra süreç artık bağ kurabilme, yani iletişim yeteneğindedir.

Tasarımcı için kullanılan satış dilini satınalmacı için kullananlara da çok sık rastlanır. Fakat mesaj çok farklı olmalıdır. Eski bir satınalmacı olarak bu iki dil farkı için bir mukayese yapacak olsam, tablodaki gibi bir başlangıç yapardım.

Resim Başlığı

İşte bu dilini farklılaştırdığımız bir model ile inSuppliers olarak sektörel networking buluşmaları yapıyoruz. 5 Kasım 2025 İstinye Park Hyatt Regency İzmir’de Ege Bölgesi İnşaat Sektörü Profesyonelleri ile sektörel buluşma gerçekleştireceğiz. Tüm inşaat sektörü temsilcilerini bekliyoruz. Ayrıntılar için: https://www.insuppliers.network

Resim Başlığı

Resim Başlığı

Resim Başlığı

ŞANTİYE®
Daha iyi yapılar için...
5 Ekim 2025


Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®... 
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...

Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır... 
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...

BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR... 

İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 100 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...

Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor. 

Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın... 

Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Bentley Systems / Seequent, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, Nexans, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prefabrik Yapı / Hekim Holding, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wielton, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.

ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 2.100 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz. 

 E Dergi
 E Dergi
 E Dergi
  • AJANDA
  • 10 Soruda "Şantiyelerde Yangın ve Yangın Güvenliği"

    19 Eylül 2025 - 14.00

  • 10 Soruda “Yapı Malzemelerinde İnovasyon”

    30 Eylül 2025 - 11.00

  • 10 Soruda “Geoteknik ve Geoteknik Mühendisliği”

    3 Eylül 2025 Çarşamba / 21.00

  • 10 Soruda “Yapılarda Cephe ve Cephe Sektörü

    15 Eylül 2025 / 11.00

  • 10 Soruda Yangınla Mücadelede Köpük Sistemleri ve Testleri

    26 Haziran Temmuz 2025 / 14.00

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

Şantiye Dergisi

HAKKIMIZDA

İNŞAAT sektörünün buluşma noktası ŞANTİYE®, “GÜVEN”i temsil eden “BASILI BİR YAYIN” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla yapı sektörünün en önemli iletişim platformlarından ve veri kaynaklarından biri olmaya DİJİTAL ORTAMLARDA DA devam ediyor... 1988'den bu yana basılı yayıncılıkta olduğu gibi...

KURUMSAL

  • Hakkımızda
  • Künye & Abonelik
  • Kişisel Veriler Aydınlatma Metni

KATEGORİLER

  • Haberler
  • Teknik
  • Röportaj
  • Ürün & Sistem
  • Proje
  • Makale
  • Rapor
  • Güncel
  • Ajanda

© 2024 santiye.com.tr - Tüm hakları saklıdır.

  • Anasayfa
  • Gizlilik Politikası
  • Kullanım Koşulları
  • İletişim
  • Kişisel Veriler Aydınlatma Metni