Kuruluşunun 60. yılında “Biz Geleceğiz” diyerek geleceğe yatırım yapan İzocam, Global Reporting Initiative(GRI) standartlarına uyumlu hazırladığı ilk Sürdürülebilirlik Raporu ile yalıtım sektöründeki öncülüğünü pekiştirdi.
Türkiye yalıtım sektörünün 60 yıllık lider markası İzocam, sürdürülebilirlik vizyonunu somut adımlarla güçlendirmeye devam ediyor. Enerji verimliliğini kuruluş amacının merkezine yerleştiren İzocam, bu anlayışla Türkiye yalıtım sektöründe bir ilk olarak 2024 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Global Reporting Initiative (GRI) 2021 Evrensel Standardı’na uyumlu hazırlanan rapor, şirketin çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) alanındaki performansını şeffaf biçimde o rtaya koyuyor.
Genlerinde sürdürülebilirlik taşıyan, Türkiye’nin en köklü kuruluşlarından biri olarak; faaliyetlerini daha sistematik, izlenebilir ve karşılaştırılabilir hâle getirme fikri ile bu sürece adım attıklarını belirten İzocam Genel Direktörü Murat Savcı, “60’ıncı yılımızda ‘Biz Geleceğiz’ diyerek çıktığımız bu yolda sürdürülebilirlik, bizim için yalnızca bir strateji değil, kurumsal kimliğimizin temel taşıdır. Türkiye yalıtım sektöründe bir ilki gerçekleştirerek yayımladığımız 2024 Sürdürülebilirlik Raporumuz, bu sorumluluğun somut bir yansımasıdır. GRI standartlarıyla uyumlu olacak şekilde hazırladığımız Sürdürülebilirlik Raporumuzun amacı; enerji verimliliğini kuruluş amacımızın temelinde kabul ederek, üretim süreçlerimizden ürünlerimize, toplumsal katkılarımızdan kurumsal yönetim anlayışımıza kadar tüm faaliyetlerimizde benimsediğimiz sürdürülebilirlik ilk elerini şeffaf bir biçimde ortaya koymaktır. Bu kapsamda; çevresel etkilerimizi, sosyal sorumluluklarımızı, kurumsal yönetim yaklaşımımızı ve genel sürdürülebilirlik performansımızı detaylandıran kapsamlı bir rapor hazırladık” diye konuştu.
Rapordaki Öncelikler Paydaş Katılımıyla Belirlendi
2024 Sürdürülebilirlik Raporu’nun, tüm paydaşların katılımıyla gerçekleştirilen önemlilik analizi sonucunda oluşturulduğunu da açıklayan Murat Savcı, raporda “çok yüksek öncelikli” olarak belirlenen başlıkları; iş sağlığı ve güvenliği, ürün kalitesi ve güvenliği, müşteri memnuniyeti, iş etiği, enerji yönetimi ve yenilenebilir kaynak kullanımı, iklim değişikliğine uyum, sürdürülebilir tedarik zinciri uygulamaları ve çalışan memnuniyeti olarak sıraladı. Murat Savcı, sürdürülebilirlik raporlarının devamına ilişkin olarak ise şu açıklamalarda bulundu: “Gerek ülkem iz gerekse yalıtım sektörümüz için önemli bir katkı olarak gördüğümüz raporumuzu, sürdürülebilirlik yaklaşımımız doğrultusunda her yıl yayımlamayı planlıyoruz. Ulusal ve uluslararası raporlama standartlarını dikkate alarak formatını sürekli güncelleyecek ve paydaşlarımızla şeffaf bir biçimde paylaşacağız.”
Sürdürülebilirlik, Büyüme Stratejisinin Merkezinde
İzocam olarak sürdürülebilirliği sadece bir kavram olarak değil, tüm iş süreçlerinin, kurumsal kültürünün ve uzun vadeli büyüme stratejilerinin temel yapı taşı olarak gördüklerini vurgulayan Genel Direktör Murat Savcı, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu hedefler doğrultusunda, iklim değişikliğiyle mücadelede ve yaşanabilir bir dünya bırakma ülküsüne katkı sunabilmek amacıyla, 2050 yılına kadar net sıfır karbon emisyon hedefimizin altını güçlü bir şekilde çiziyoruz. Ayrıca su tüketim miktarımızı da 2030 yılına kadar %50 düşürmeyi, geri dönüştürülemeyen atık miktarımızı ise sıfıra düşürmeyi hedefledik. Bu iddialı ama ulaşılabilir hedefler doğrultusunda, kaynakları daha verimli kullanmak, üretim süreçlerimizi karbonsuzlaştırmak, yenilenebilir enerji kaynaklarını daha fazla kullanmak, enerji verimliliğimizi maksimum seviyeye taşımak ve döngüsel ekonomi ilkelerini tüm üretim tesislerimize ve iş süreçlerimize entegre etmek için kısa, orta ve uzun vadeli, kapsamlı planlarımızı oluşturduk. İzocam olarak ‘Bugünlere Yalıtım, Sürdürülebilir Yarınlara Yatırım’ anlayışıyla ürettiğimiz tüm yalıtım ürünleri de global sürdürülebilirlik hedeflerine direkt katkı sunuyor. Yalıtım çözümlerimiz ile binalarda ve sanayi tesislerinde sağladığımız enerji tasarrufu sayesinde, nihai kullanımda ciddi ölçüde karbon salımının önüne geçiyoruz. Yani yalnızca üretim süreçlerimizde değil, ürünlerimi zin tüm yaşam döngüsü boyunca çevresel etkiyi azaltıyoruz. Bu sayede gelecek kuşaklar için değer yaratarak onlara yaşanabilir dünya bırakma hedefine katkı vermenin de gururunu yaşıyoruz. Sürdürülebilirlik anlayışımız sadece çevresel etkilere odaklanma ile sınırlı kalmıyor. Topluma karşı olan sorumluluğumuzun bilinciyle, insan kaynağına ve refahına yatırım önceliğimizle; iş sağlığı ve güvenliği, çalışan memnuniyeti, etik tedarik zinciri yönetimi ve toplumsal katkı projeleri gibi alanlarda da çalışmalar yürütüyoruz. Fırsat eşitliği, çeşitlilik ve kapsayıcılığı destekleyen bir kurum kültürüyle hareket ediyor, kadınların istihdamını artırmaya yönelik yatırımlar yapıyor, özel programlar geliştiriyoruz. Ayrıca Avrupa Yeşil Mutabakatı, Paris Anlaşması gibi anlaşmalar ve diğer tüm yasa ve yönetmelik süreçlerine uyumlu şekilde hareket etmeyi sürdürüyoruz. Şirketimiz süreçleri ve ürünleri ile Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) ilkelerinin 7 tanesine direkt destek vermektedir. Tüm bu çalışmaların temelinde, sadece bugünün değil, yarının dünyasını da sürdürülebilir bir şekilde inşa etme irademiz yatıyor. İzocam olarak, sadece sektörümüzde değil, ülkemiz hatta global ölçekte de pozitif etki yaratabileceğimizin inancındayız.”
ŞANTİYE®
Daha iyi yapılar için...
3 Eylül 2025
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 100 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Bentley Systems / Seequent, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prefabrik Yapı / Hekim Holding, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wielton, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 2.100 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.