İntek Kalıp ve İskele, Asya ve Avrupa kıtasını birbirine bağlayan Kuzey Marmara Otoyolu projesinin çözüm ortağı oldu. Proje, ülkemizin en büyük sanayi bölgelerini barındıran Marmara Bölgesi’nin ulaşımını rahatlatacak olmasının yanı sıra 4 şeritli tünelleri ile dünyanın en geniş tünelleri olma özelliğini taşıyor.
Projenin adı: Kuzey Marmara Otoyolu Kurtköy-Akyazı Kesimi (İzmit Kavşağı-Akyazı K06 Anayol Köprüsü Kesim 6)
Yatırımcı: T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, KGM
Ana Yüklenici: Kalyon - Kolin - Cengiz - Limak - RSY - Pak Yatırım
Alt Yüklenici: Kurular Nakliyat Taş. ve İnş. Ltd. Şti.
Yer: Sakarya
Köprünün Tamamlanması: 30 Mayıs 2020
Otoyol İnşaat Faaliyetleri: Aralık 2020
PROJEYİ E-DERGİDE OKUMAK İÇİN: https://edergi.santiye.com.tr/381/48/
Asya ve Avrupa kıtasını birbirine bağlayan Kuzey Marmara Otoyolu, ülkemizin en büyük sanayi bölgelerini barındıran Marmara Bölgesi’nin ulaşımını rahatlatacak yüksek standartlı, güvenli, kaliteli ve kesintisiz bir ulaşım yatırımı. Kuzey Marmara Otoyolu’nun 4 şeritli tünelleri ise dünyanın en geniş tünelleri olma özelliğini taşıyor.
Tamamlandığında bağlantı yolları dahil toplam 400 kilometrelik yola sahip olacak Kuzey Marmara Otoyolu’nun ana mühendislik yapıları, viyadük, tünel, üst geçitler, alt geçitler ve menfezlerdir. Buna göre; projenin Avrupa kesimlerinde toplamda 14 viyadük, 37 köprü, 3 tünel, 19 üst geçit, 43 alt geçit ve 118 adet menfez; Asya kesimlerinde ise toplam 16 viyadük, 106 köprü, 5 tünel, 54 üst geçit, 53 alt geçit ve 481 adet menfez yapılıyor.
Projenin tamamlanması ile Kuzey Marmara Bölgesi’nde Doğu-Batı istikametindeki ana ulaşım arterleri civarında gelişerek büyüyen, kentleşme ve sanayileşmenin oluşturduğu bölgesel trafik ile bölgeden geçen şehirler arası ve uluslararası trafik birbirinden ayrıştırılarak ulaşımdaki hizmet kalitesinin ve güvenliğinin artırılması hedefleniyor.
Kuzey Marmara Otoyolu tüm kısımları tamamlandığında Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu ile birleşerek Marmara Bölgesi’ni, Ege ve İç Anadolu Bölgesi’ne otoyol ağıyla bağlayacak, bu sayede İstanbul’dan Bursa’ya ulaşım 1,5 saate, İstanbul’dan Eskişehir’e ulaşım 2,5 saate, İstanbul’dan İzmir ve Ankara’ya ulaşım 3,5 saate inecek.
Tekirdağ ve Sakarya arasında, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve İstanbul Havalimanı bağlantı yolları ile birleşen otoyol güzergahı, mevcut ulaşım ağları ve özellikle İstanbul Boğazı geçişlerinde kapasitenin üzerinde olan trafik yükünü önemli ölçüde azaltacak.
Artan yakıt tüketimi, araç bakımı ve onarım giderleri gibi ekonomik kayıplar, trafik yoğunluğunun neden olduğu gürültü, çevre kirliliği ve emisyon salımı en aza inecek.
Kuzey Marmara Otoyolu’nun birçok kesiminde olduğu gibi K06 Anayol Köprüsü’nde de İntek Kalıp ve İskele sistemleri tercih edildi.
Projede Kullanılan İntek Kalıp ve İskele Sistem ve Miktarları
5 açıklıklı, toplam uzunluğu 285,42 metre olan K06 anayol köprüsü ard germeli yerinde dökme beton sistemi ile tasarlandı. Kutu kesite sahip olan köprü döşemesinin betonu üç aşamada döküldü. Birinci aşamada kutu kesitin alt tabliyesinin kalıbı ve iskelesi kuruldu ve alt tabliyenin betonu döküldü. Alt tabliye döküldükten bir gün sonra, priz almaya başlayan tabliyenin üzerinde çalışmaya başlandı ve kutu kesitin kiriş yan kalıpları kurularak betonu döküldü. İkinci beton döküm aşaması olarak adlandırılan bu kısımdan sonra üçüncü aşamada, alt tabliyenin üzerine kalıp ve iskeleler kuruldu ve üst tabliyenin betonu döküldü.
Alt tabliye ve üst tabliye için tek seferde kurulan kalıp ve iskele miktarı, 2 açıklık ve ¼ açıklık olmak üzere toplam 142 metre. Düşey kalıp olarak sınıflandırılan kiriş yan kalıplarının çevrim hızı, yatay kalıp olarak sınıflandırılan döşeme kalıplarına göre çok daha yüksek. Düşey kalıplar, beton döküldükten sonra bir ya da iki gün içinde sökülebiliyorlar. Yatay kalıplarda ise söküm süreleri çok daha uzun. Bu nedenle 142 metrelik bölümde, en kesitten bakıldığında görülen 5 adet kiriş için sadece 1 takım kiriş yan kalıbı yapıldı ve kutu kesitin kirişleri 5 aşamada döküldü. Bu durum, düşey kalıplarda “yüksek çevrim hızları nedeni ile miktar açısından tasarruf sağlanması” ilkesine çok tipik bir örnek.
Alt tabliye ve üst tabliyede HD 150 kalıp iskele sistemi, kutu kesitin kiriş yan kalıplarında ise İNTEVA ahşap kirişli perde kalıbı sistemi tercih edildi.
Kurular İnşaat’ın elinde bulunan kalıp ve iskele stokları, işin süresi dikkate alınarak, bir takım çalışması ile en verimli şekilde bu projeye adapte edildi, ilave ihtiyaçlar en aza indirilerek ciddi anlamda ekonomi sağlandı. Ayrıca, gerek iş programında ara terminleri yakalayabilmek amacıyla gerekse ana ve alt yüklenicilerin tercihleri doğrultusunda ortaya çıkan kısa dönemli kalıp ihtiyaçları “kiralama” yöntemi ile karşılandı.
4 Haziran 2020
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 35 bin e-bülten abonesi, 11 bini aşkın takipçiye sahip facebook sayfası ve 14 bin Linkedin bağlantısıyla inşaat sektöründe hedef kitleye erişimin en verimli ve hızlı çözümü olmaya dijital ortamlarda da devam ediyor...