Kalekim, 2021 yılında ulaştığı finansal başarısını 2022 yılında da devam ettirdi. Yeni yıla yeni yatırımlarla giren Kalekim, yılın ilk çeyreğinde net dönem karını bir önceki yılın aynı dönemine göre, %194 oranında artırarak, toplam 70,8 milyon TL’lik net kara ulaştı. Brüt kar marjı da 300 baz puan iyileşerek %37,3’ten %40,3’e yükseldi. Yılın ilk üç ayında net satışlarını %111 artışla 302,4 milyon TL’ye çıkaran Kalekim, yurt içi satışlarını bir önceki yıla göre, %80, yurt dışı satışlarını da %190 oranında artırarak, hem iç pazarda hem de dış pazardaki başarılı grafiğini yeni yılda da sürdürdü.
Yapı kimyasalları sektöründe Türkiye’nin küresel pazarlardaki güçlü markası Kalekim, 2022 yılı Ocak-Mart dönemini kapsayan ilk çeyrek finansal sonuçlarını Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) bildirdi. Ulusal ve uluslararası pazarlarda yaşanan enerji, tedarik ve üretim kaynaklı maliyet artışlarına rağmen 2021 yılında, tüm ürün gruplarında başarılı bir satış grafiği sergileyen Kalekim, yeni yılda da bu istikrarlı başarısını devam ettirdi.
2022 yılının ilk çeyreğinde net dönem karını, bir önceki yılın aynı dönemine göre, %194 oranında artıran Kalekim, geçen yıl aynı dönemde 24,1 milyon TL olan net dönem karını 70,8 milyon TL’ye çıkarttı. Yılın ilk üç ayında net satışlarını %111 artışla 302,4 milyon TL’ye çıkaran Kalekim, yurt içi satışlarını bir önceki yılın aynı dönemine göre, %80, yurt dışı satışlarını da %190 oranında artırarak yurt içi ve yurt dışı satışlarında başarılı bir performans ortaya koydu.
“Yatırımlarla güçleniyoruz”
Kalekim’in 2021 yılında ortaya koyduğu başarılı performansını 2022 yılında da aynı şekilde devam ettirdiğini vurgulayan Kalekim Genel Müdürü Timur Karaoğlu şunları kaydetti: "2022 yılının ilk çeyreğinde net dönem karımızı, bir önceki yılın aynı dönemine göre, %194 oranında artırarak, yeni yıla iyi bir başlangıç yaptık. 2021’in ilk çeyreğinde 24,1 milyon TL olan net dönem karımızı da yeni yılın aynı döneminde 70,8 milyon TL’ye çıkardık. Brüt kar marjı 300 baz puan iyileşerek %37,3’ten %40,3’e yükseldi. %23,1 olarak gerçekleşen FAVÖK marjındaki iyileşme de 580 baz puan oldu. Hedeflerimize ulaştığımız 2021 yılının ardından, yeni yılda da bu başarımızı istikrarlı bir şekilde devam ettiriyoruz. Elde ettiğimiz bu başarıda Kalekim’in sektörde sahip olduğu tecrübenin, potansiyelinin, üretim ve finansal gücünün, çalışanlarının emek ve özverisinin yanında, iş ortaklarının, paydaşlarının ve yatırımcılarının çok büyük bir katkısı var. Geçen yıl halka arz sürecinde hedefimizi; yurt içinde ve yurt dışında daha büyük ve daha güçlü bir Kalekim yaratmak olarak belirlemiştik. Şirket olarak, bugün paydaşlarımıza ve iş ortaklarımıza verdiğimiz bu sözü yerine getirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. 2021 yılını, yurt dışı satışlarımıza destek olmak ve özellikle de güçlü olduğumuz Ortadoğu pazarına katkı amacıyla Mardin’deki fabrikamıza 23 milyon TL’lik ek hat yatırımı yaparak, kapattık. 2022 yılına da yine büyüme hedeflerimiz doğrultusunda yeni yatırımlarla başladık. Bu kapsamda da yılın başında yurt içi pazarına yönelik hedeflerimiz doğrultusunda yapı kimyasalları ve beton teknolojileri alanında başarıyla faaliyet gösteren Lyksor Kimya A.Ş.’nin %75’lik kısmını satın aldık. İhtiyaç duyduğu hammaddeyi kendi bünyesinde üreten Lyksor Kimya A.Ş.’yi, inşaat malzemeleri sektöründeki portföyümüzü daha da güçlendirmek adına çok önemli bir yatırım olarak görüyoruz. Bu yatırımın önümüzdeki süreçte özellikle bu alanda bize önemli bir güç katacağına inanıyoruz. Bunun yanında yeni yılda yine inovasyon, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik noktasında da çalışmalarımız tüm hızıyla sürüyor. Başarı için hedeflere adım adım gidilmesi gerektiğine inanıyoruz. Kalekim olarak, gerek sektöre kazandırdığımız sürdürülebilir yenilikçi ürünlerimizle gerekse de bizi hedeflerimize taşıyacak yatırımlarımızla başarı yolunda emin adımlarla ilerliyoruz.”
“2021’deki başarımızı 2022 yılında da sürdürüyoruz”
Son iki yılda yaptıkları yatırımlarla çok daha güçlü hale geldiklerini belirten Kale Holding CFO’su Haluk Alperat ise şunları söyledi: “Kalekim, dünyanın pandemi, enerji, tedarik, hammaddeye ulaşım, üretim ve maliyet artışları ile boğuştuğu son üç yılda olağanüstü bir performans ortaya koydu. 2020 yılından bu yana pazarın üstünde büyüme başarılarına imza atıyor. Özellikle halka arz programımızı gerçekleştirdiğimiz Mayıs 2021’den bu yana iş ortaklarımızdan ve yatırımcılarımızdan aldığımız güç ile her çeyrekte, ulaştığımız başarıyı bir adım daha ileri taşıyoruz. Net karın %194’lük artışla 70,8 milyon TL’ye yükselmesi bunun bir göstergesi.”
23 Nisan 2022
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wielton, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 2.100 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.