Kalekim, 2021 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Küresel pazarlarda pandemi kaynaklı yaşanan sıkıntılara rağmen başarılı bir performans ortaya koyan Kalekim, yılı hedeflerinin üstünde bir başarıyla tamamladı. 2020 yılında yaklaşık 83 milyon TL olan net karını 2021 yılında yüzde 158.5 oranında artıran Kalekim, toplam 213.2 milyon TL’lik net kara ulaştı. Yurt içi satışlarını bir önceki yıla göre, yüzde 43.8, yurt dışı satışlarını da yüzde 78 oranında artıran Kalekim, böylece hem iç pazarda hem de dış pazarda önemli bir satış başarısına imza attı.
Yapı kimyasalları sektöründe Türkiye’nin küresel pazarlardaki güçlü markası Kalekim, 2021 yılı Ocak-Aralık dönemine ait finansal sonuçlarını Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) bildirdi. Ulusal ve uluslararası pazarlarda yaşanan enerji, tedarik ve üretim kaynaklı maliyet artışlarına rağmen başarılı bir satış grafiği sergileyen Kalekim, yılı hedeflerinin üstünde bir başarıyla kapattı. 2020 yılında yaklaşık 84 milyon TL olan net karını, 2021 yılında yüzde 158.5 oranında artıran Kalekim, toplamda 213.2 milyon TL’lik net kara ulaştı. Bu zorlu süreçte yurt içi satışlarının yanı sıra yurt dışı satışlarını da artırmayı başaran Kalekim, böylece 2020 yılının ardından 2021 yılında da istikrarlı büyümesini sürdürdü.
“2021 Yılını Hedeflerimizin Üstünde Bir Başarıyla Kapattık”
Kalekim’in yatırım, büyüme ve finansal açıdan başarılı bir yılı geride bıraktığını söyleyen Kale Holding CFO’su Haluk Alperat, şu değerlendirmelerde bulundu:
“2021 yılı, pandeminin etkilerinin devam ettiği, küresel pazarlarda enerjiden üretime, tedarikten maliyet artışlarına kadar pek çok alanda sıkıntıların yaşandığı zorlu bir yıl oldu. Özellikle üretim temelinde faaliyet gösteren tüm şirketler, bu sıkıntıların etkilerini doğrudan veya dolaylı şekilde yaşamak zorunda kaldı. Bu zorlu süreçte her zaman olduğu gibi çalışanlarımız, paydaşlarımız, iş ortaklarımız ve yatırımcılarımız en büyük gücümüzü oluşturdu. Onlardan aldığımız güç ile zorluklara ve risklere rağmen yatırımlarımızı gerçekleştirmeye, hedeflerimize aynı kararlılıkla yürümeye devam ettik. Bunun neticesi olarak da 2021 yılında, hedeflerimizin de üstünde bir başarıya ulaştık. Finansal açıdan elde ettiğimiz bu başarı bizi, aynı zamanda daha büyük ve daha güçlü bir Kalekim yaratma idealimize de bir adım daha yaklaştırdı. Kalekim olarak, 2022 yılında da yenilikçi ürün ve uygulamalarımızla olduğu kadar, yurt içi ve yurt dışı yatırımlarımızla bu yolda yeni adımlar atmaya, başarımıza yeni halkalar eklemeye devam edeceğiz.”
“Yıl Sonu Rakamları ile Finansal Başarımızı Taçlandırdık”
Kalekim Genel Müdürü Timur Karaoğlu ise, şunları kaydetti: “Kalekim olarak, küresel ekonomide gelişmelere karşı ilk günden itibaren hızlı bir şekilde aksiyon aldık. Sürecin ortaya çıkartabileceği olağanüstü gelişmeleri önceden öngörerek, bu doğrultuda hammadde tedariğinden üretim sürecine kadar olası tüm senaryolara karşı hızlı ve alternatif çözümler geliştirdik. Yeri ve zamanı geldikçe de bunları devreye alarak, süreci sorunsuz yürütmeye çalıştık.2021 yılında her çeyrek finansal başarımızı bir adım daha ileri taşıdık. Yıl sonu itibariyle ulaştığımız rakamlarla da bunu adeta taçlandırdık. 2020 yılında yaklaşık 84 milyon TL olan net karımızı, 2021 yılında yüzde 158.5 oranında artırarak, toplamda 213.2 milyon TL’ye yükselttik. Bununla birlikte yurt içi satışlarımızı yüzde 43.8, yurt dışı satışlarımızı da yüzde 78 oranında artırarak, hem yerelde hem de globalde önemli bir başarıya imza attık. Yurt dışında satışlarımızı en çok artırdığımız ülkeler ise, Irak ve Fransa oldu. Yakaladığımız bu başarıyı, 2022 yılında da yine aynı şekilde devam ettirmeyi hedefliyoruz. Bunun için de yurt içinde ve yurt dışında yatırım ve yeni iş birlikleri noktasında önemli adımlar atıyoruz. Bunlardan özellikle Kuzey Afrika pazarının yanı sıra Akdeniz’deki stratejik konumu nedeniyle önemli gördüğümüz Cezayir’deki Sarl Ha Building ile olan ortaklığımızın devlet kredi desteği onaylanmış durumda. Ayrıca, yurt dışı yatırımlarımıza destek amacıyla Mardin’deki fabrikamıza 23 Milyon TL’lik ek hat yatırımı gerçekleştirdik. 2021 yılında attığımız bir diğer önemli adım ise, sektöre kazandırdığımız yeni markamız Visuelle oldu. Değişen pazar ihtiyaçları doğrultusunda geliştirip, Eylül ayında da lansmanını yaptığımız Visuelle ile dekoratif kaplama sektörüne önemli bir yenilik getirdik. 2022 yılına da yatırımla başladık. Yönetim Kurulumuz, sektörün önemli şirketleriden Lyksor Kimya A.Ş.'nin toplam paylarının, hisse devrinin gerçekleşeceği kapanış tarihinde, sözleşmede kararlaştırılan esaslara göre fiyat düzeltmesi söz konusu olmak kaydıyla yüzde 75'inin 125 milyon TL karşılığında satın alınmasına karar verdi. Şirketin ürün gamında, beton ve çimento kimyasallarından, bunların üretiminde kullanılan hammaddelere, mimari beton ürünlerinden beton kür ve koruyucu malzemelerine, beton su geçirimsizlik katkılarından, mineral öğütme kolaylaştırıcılarına, betonda kullanılan makrosentetik mikrodan çelik liflere kadar birçok ürün bulunuyor. Bu yatırımla ürün gamımızı, üretim ve etki alanımızı genişletmeyi hedefliyoruz. Önümüzdeki süreçte de yine bize güç katacak, yeni yatırımlara devam etmeyi planlıyoruz.”
3 Mart 2022
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wielton, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 2.100 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.