Kimpur, 2021 Sürdürülebilirlik raporunu yayınladı. Enerji tasarrufu ve toplumsal cinsiyet eşitliğinde önemli adımlar atan, çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda uluslararası paydaşlarına yönelik önemli taahhütlerde bulunan ihracat rekortmeni Kimpur, raporda geleceğin kimya sanayi şirketi olarak biyobazlı hammadde kullanımını artırarak önemli bir adım attığını kaydetti.
Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşu içinde 314. sırada yer alan kimya sanayi şirketi Kimteks Poliüretan Sanayi ve Ticaret A.Ş. (KİMPUR), toplum ve çevre için en iyisini yapma amacıyla gerçekleştirdiği sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarınıiçeren ikinci rapor olma özelliği taşıyan2021 SürdürülebilirlikRaporu'nu yayımladı.Türkiye'nin en büyük üretim kapasitesi ve satış hacmine sahip %100 yerli poliüretan sistem evi olan Kimpur’un raporunda, sürdürülebilirlik stratejisi kapsamında yürütülen faaliyetlerin çevresel, toplumsal ve ekonomi alanlarındaki etkileri ile birlikte yönetim konusunda atılan ölçme, izleme ve iyileştirme adımları yer alıyor. Kurumun sürdürülebilirlik bakış açısını geniş bir perspektif ile sunan ve GRI Standartları ile uyumlu olarak hazırlanan rapor, 1 Ocak 2021 - 31 Aralık 2021 tarihleri arasındaki faaliyetleri kapsıyor.
Enerji tasarrufu ve cinsiyet eşitliğinde ileri adımlar
Üretimini yaptığı poliüretan sistemler; ayakkabı, otomotiv, mobilya, ısıtma ve soğutma ve yalıtım-inşaat gibi farklı sektörlerde kullanılanKimpur,45’ten fazla ülkeye ihracat yaparak sektöre öncülük ediyor.Çevresel ve toplumsal anlamda değer yaratmadan, sürdürülebilir büyümenin mümkün olamayacağı bilinci ile faaliyetlerini sürdüren Kimpur 2021 raporunda, karbon ve plastik ayak izinin azaltılması konusunda uluslararası paydaşlarına yönelik önemli taahhütlerde bulundu. 2021 Sürdürülebilirlik Raporu’nda; ‘doğaya’, ‘yaşama’ ve ‘iş’e katılan değerler başlıkları altında faaliyetleri sırasında doğaya verilecek zararı en aza indirgemeyi amaçlayan Kimpur’un ‘ürün’, ‘enerji’, ‘atık’, ‘su’, ‘karbon’ ve ‘plastik yönetimi’ doğrultusunda yürüttüğüçalışmalarına yer veriliyor. 2021 yılında enerjide %7,06 oranında tasarruf sağlayan, toplumsal cinsiyet eşitliğini tüm çalışanlar arasında yaygınlaştırmayı ve farkındalığı artırmayı, kadınları kariyerleri boyunca desteklemeyi, kadın istihdam oranını artırmayı ve liderlikte cinsiyet eşitliğini sağlamayı ilke edinen Kimpur, beyaz yaka çalışanları arasında %41 kadın istihdamıyla ve %44 kadın yönetici oranıyla dikkat çekti. 2020 yılında 3.412 olan toplam eğitim saatini 2021 yılında 3.619’a çıkaran şirket, toplam eğitim saatini %6 artırdı ve kaza sıklık oranını %99 azalttı.
"Tüm faaliyetlerimiz sürdürülebilirlik standartlarıyla uyumlu"
Kimpur Ceo’su Cavidan Karaca, sürdürülebilirlik çalışmaları ve raporu hakkında şu bilgileri verdi: “Üretim süreçlerimizde çevresel etkileri en aza indiren ürün çalışmalarımıza hız verdik. İş Dünyası Plastik Girişimi’ne (İPG) üye olduk. ISO 50001:2018 Enerji Yönetim Sistemi belgemizi aldık. %7,06 enerji tasarrufu sağladık. Gebze üretim tesisinde güneş̧ enerji sistemi ile yenilebilir enerji kaynaklarının kullanımı için sözleşme imzaladık. ISO 14064 ve ISO 14046 standartlarını esas alarak Karbon ve Su Ayak İzi Hesaplanması adımlarıyla da faaliyetlerimizi sürdürülebilirlik ilkesi ile uyumlu olarak sürdürdük. İnsan hakları yönetimine dair global bir standart olan SA 8000 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi ve çevresel performansımızı sürekli iyileştirmek adına ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi altyapı çalışmalarımızı başlattık.”
Biyobazlı hammadde kullanımı artırıldı
Verimliliğe ve tasarrufa önemli katkıda bulunan Ar-Ge çalışmalarının 2021 yılında da hızla devam ettiğini ve Kimpur Ar-Ge Merkezi’nin 35 ürün tasarımı gerçekleştirdiğini belirten Karaca, şöyle devam etti: “Müşterilerimizde performansı ile farklılık yaratan özel ürünler tasarladık. Biyobazlı projeler üzerinde çalışmalara devam ettik. Ayakkabı ürün grubunda biyobazlı hammadde kullanımını artırdık. Bahsettiğimiz tüm bu başarılarımızın arkasında sürdürülebilirlik ilkelerine bağlılık, Ar-Ge, inovasyon ve teknolojiye yaptığımız yatırımlar, müşteri odaklılık, teknik destek hizmeti ve iyi bir işveren olma hedefi ile doğru orantılı olarak kurguladığımız insan kaynakları politikalarımız ile öne çıktık. Bu büyüme yolculuğunda, önceliğimiz ‘sürdürülebilirlik’ ilkeleri doğrultusunda sektörde fark yaratan bir kurumsal yapı modeli oluşturmaktır. Bu yolculukta bizlere katkı sağlayan tüm çalışanlarımıza, iş ortaklarımıza ve müşterilerimize sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.”
11 Mart 2022
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wielton, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 2.100 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.