Roca Grup, sürdürülebilirliğe odaklanarak kârlı büyümesini 2021 yılında da devam ettirdi. Küresel enerji ve ham madde maliyetlerindeki artış ve yükselen enflasyona rağmen 2021'i bir önceki yıla göre %21.9 artışla 2.05 milyar euro ciro ile kapatan Grup, sürdürülebilirlik yol haritasına yatırımlarını da artırdı. 2045’e kadar karbon nötr olma hedefini duyuran Roca, sürdürülebilirlik yolculuğunda Fas ve Türkiye’yi de pilot bölge olarak konumlandırdı.
Banyo alanları için geliştirdiği yenilikçi ürünleriyle dünyanın önde gelen markalarından Roca, 2021 yılını büyümeyle kapadı. Cirosunu bir önceki yıla göre %21.9 artışla 2.05 milyar euroya çıkaran Roca, artan satışları ve süreç optimizasyonu ile 179 milyon euro net kâr elde etti. Yeni normal, artan maliyetler ve küresel olarak yükselen enflasyona rağmen kârlı büyümesini sürdüren grup, sürdürülebilirlik yolculuğunda da önemli adımlar atmaya devam ediyor.Çevresel ayak izini azaltacak, su ve enerji tasarrufunu mümkün kılacak sürdürülebilir teknolojiler ve ürünler geliştirenRoca, 2045 yılına kadar karbon nötr olma hedefini duyurdu. Son üç yılda üretim artışına rağmen karbon emisyonlarını %25,9 oranında azaltmayı başaran grup, 2021 yılında döngüsel su kullanımını optimize etmek ve tüketimi en aza indirmek için su döngüsünün denetim sürecini başlattı ve bu çalışmaları için Fas’ta Settat tesislerini ve Eskişehir’deki fabrikasını pilot olarak konumlandırdı.
Eskişehir’den dünyaya yayılacak
Türkiye’nin Roca’nın büyümesinde önemli bir yeri olduğuna dikkat çeken Roca Türkiye Genel Müdürü Salvador Lopez Oliva, “Grup olarakpandeminin tüm olumsuz koşullarına rağmen büyürken bir yandan da sürdürülebilirlik stratejimiz çerçevesinde üretimimizin çevreye verdiği etkileri en aza indirmek için çalışıyoruz. Fas’la birlikte pilot bölge seçilen Eskişehir fabrikamızla Türkiye bu anlamda önemli bir görevi üstlendi. Grubumuzun sürdürülebilirlik ve büyüme hedeflerine önemli katkılar sağlıyor. Eskişehir’de elde ettiğimiz çıktılar, grubun dünya genelindeki diğer fabrikalarında da uygulanacak. Böylesine önemli bir misyon üstlendiğimiz için hem heyecanlı hem de gururluyuz”dedi.
Tasarım ve sürdürülebilirlik odaklı yeni koleksiyon Türkiye’de
Kısa bir süre önce tasarım odaklı yeni koleksiyonları Ona’yı Türkiye’de kullanıcılarıyla buluşturduklarını ifade eden Salvador Lopez Oliva, koleksiyon hakkında şunları söyledi: “Sürdürülebilirliği gözeterek tasarımlarımızın doğaya saygılı, verimli ve estetik olmasına özen gösteriyoruz. Yeni lanse ettiğimiz Ona Koleksiyonu bu özellikleri taşıyanyenilikçi malzemeler ve teknolojiler geliştirildi. Bu sayede su tasarrufunda ve enerji tüketiminde daha fazla verimliliği garanti ediyor. Koleksiyonun tüm aksesuarları da geri dönüştürülmüş malzemelerden üretiliyor. Ona Koleksiyonu gerek tasarım anlamında gerekse sürdürülebilir üretimde Roca’nın güçlü taahhütlerini karşılıyor.”
22 Temmuz 2022
Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır...
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 1.800 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.