Siemens’in prototip Megawatt Şarj Sistemi (MCS) ilk kez 1MW şarj sağlamayı başardı. Yeni teknolojinin, uzun mesafe kamyon taşımacılığı sektöründe, oyunun kurallarını değiştirmesi bekleniyor.
Elektrikli kamyon sektöründeki hızlı büyüme, beraberinde yeni teknolojileri getiriyor. Batarya ve şarj sürelerinde iyileşmeler gözleniyor. Sıfır emisyonlu taşımacılık çözümlerine yönelik talepteki artış, uzun mesafe taşımacılık alanı için önemli bir faktör olmayı sürdürerek filo operatörleri için sayısız fırsat sunuyor. Bu sektörün en büyük oyuncularından Siemens Akıllı Altyapılar bölümü, bu kapsamda, prototip Megawatt Şarj Sistemi (MCS) ile ilk kez 1MW şarj sağlamayı başardı. Mevcut Kombine Şarj Sistemi (CCS) ile birlikte Megawatt Şarj Sistemi’nin (MCS) bu büyük başarısı, ağır ticari araç sektöründe oyunun kurallarını değiştirmesi bekleniyor.
30 DAKİKADA HIZLI ŞARJ EDİYOR
Ayrıca Siemens, yüksek emisyonlu ulaşım sektörünün sürdürülebilir dönüşümünde daha fazla ilerleme kaydedilmesi amacıyla SICHARGE Megawatt Şarj Sistemi’nin bir prototipini de tanıttı. Mevcut portföyde temellenen MCS, birden fazla SICHARGE UC150 güç kabininden, bir anahtarlama devresinden ve özelleştirilmiş bir MCS dağıtıcısından oluşuyor. MCS’nin merkezi ögesi niteliğindeki anahtarlama devresi, şarj istasyonlarının çıkış gücünü tek bir yerde toplamanın yanı sıra ihtiyaca bağlı olarak gücü MCS dağıtıcısına yönlendiriyor. E-Kamyonlarda yaygın olarak kullanılan bataryalar, yaklaşık 1 megawatt güç veren uygun şarj istasyonlarında yaklaşık 30 dakika içinde yüzde 20’den yüzde 80’e kadar şarj edilebiliyor.
MCS İHTİYACI ARTACAK
Konuya ilişkin bir açıklama yapan Siemens Akıllı Altyapı e-Mobilite Birimi CEO’su Markus Mildner, “Özellikle uzun mesafe taşımacılıkta elektrikli kamyonlar ve otobüsler için molalar sırasında hızlı MCS’ye ihtiyaç duyulacak. Bu teknolojinin ülke genelinde yaygınlaşması için hükümet tarafından bazı alt yapı hizmetlerinin yerine getirilmesi gerekiyor. Bununla birlikte, testimizin başarıyla tamamlanması, teknoloji tarafında büyük bir adım atmamızı sağlayacak. Ayrıca ulaşım sektörünü sürdürülebilir hale getirme konusundaki kararlılığımızın altını çiziyor” dedi.
AB YENİ STANDARTLAR GETİRDİ
Avrupa Birliği'nde karayolu taşımacılığından kaynaklanan sera gazı emisyonlarının yüzde 25’inden fazlasını ağır ticari hizmet araçları oluşturuyor. Emisyonların azaltılması, AB’nin 2050 yılına kadar iklim nötr olma ve ithal fosil yakıtlara olan talebi azaltma hedeflerine ulaşılması açısından hayati önem taşıyor. Avrupa Parlamentosu, iklim hedeflerinin gerçekleştirilmesi ve AB genelinde hava kalitesinin iyileştirilmesi amacıyla yakın zamanda yeni ağır hizmet araçları için CO2 emisyonu azaltım hedeflerini destekleyecek yeni tedbirleri onayladı. Bu doğrultuda, büyük kamyon ve otobüslerden kaynaklanan CO2 emisyonlarının 2040 yılı itibarıyla yüzde 90 oranında azaltılması gerekiyor. Ayrıca, yeni şehir içi otobüslerin 2030 yılına kadar emisyonlarını yüzde 90 oranında azaltmaları ve 2035 yılına kadar sıfır emisyonlu araçlar haline gelmeleri öngörülüyor. Uzun mesafe kamyon taşımacılığının elektrifikasyonu, nakliye şirketlerinin iş modelini değiştirecek ve rekabet avantajı noktasında pek çok yeni alan açacak. Nakliye şirketlerinin mallarının CO2-nötr taşınmasına önem veren müşterilerinin sayısındaki artış devam ettikçe bu gereksinime yanıt veremeyen tedarikçiler dezavantajlı bir konumda olacak.
30 Nisan 2024
Türkiye'nin en ESKİ, en BİLİNEN ve EN ÇOK ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır... Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 80 bini aşkın sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Arfen, Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Assan Panel, Asteknik, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe München / Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Serge Ferrari, Shell, Siemens, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 600 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.