• Künye & Abonelik
  • Hakkımızda
  • Bize Ulaşın
Şantiye Dergisi
PERI
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Teknik
  • Röportaj
  • Ürün & Sistem
  • Proje
  • Makale
  • Rapor

Sürdürülebilirlikte “Konuşul(a)mayanlar” Konuşuldu

Sürdürülebilirlik Adımları Derneği ve Metsims Sustainability Consulting iş birliğinde, “Konuşul(a)mayanlar” etkinliği gerçekleşti... “Sürdürülebilirlik: Liderlik, Değişim ve Etki” temasıyla gerçekleşen panelde, sürdürülebilirlikte "Konuşul(a)mayanlar" ele alındı. Panelde; Zorlu Holding Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Genel Müdür Yardımcısı Şahika Özcan Ortaç, Akbank Sürdürülebilirlik Müdürü Feride Doğan Kızar ve Metsims Sürdürülebilirlik Müdürü Orhan Atacan konuşmacı olarak yer aldı. Panelin moderatörlüğünü ise Sürdürülebilirlik Adımları Derneği Başkanı Emrah Kurum üstlendi.

Sürdürülebilirlik Adımları Derneği ve Metsims Sustainability Consulting iş birliğiyle, Mey|Diageo ev sahipliğinde 12 Haziran’da düzenlenen "Konuşul(a)mayanlar" etkinliği, sektörün önde gelen isimlerinin katılımıyla büyük ilgi gördü. Etkinliğin ana teması olan "Sürdürülebilirlik: Liderlik, Değişim ve Etki" üzerine düzenlenen panelde, sürdürülebilirlikle ilgili pek çok önemli konu masaya yatırıldı. Panelde, şirketlerde sürdürülebilirlik kararlarının nasıl alındığı, bu kararların arkasındaki yapılanma ve sahiplenme mekanizmaları detaylı bir şekilde incelendi. Ayrıca, ulusal ve uluslararası düzeyde sürdürülebilirlik alanında karşılaşılan zorluklar ve gelecekte yapılması planlanan adımlar üzerinde duruldu.

Etkinliğin açılış konuşmasında, sürdürülebilirliğin yalnızca çevre ile ilgili bir konu olmadığı, aynı zamanda sosyal ve ekonomik boyutlarıyla da ele alınması gerektiği vurgulandı. Katılımcılar, sürdürülebilirlik yolculuğunda sessiz kalmış, göz ardı edilmiş ve farkında olunmayan gerçeklerin ortaya konulmasının önemine dikkat çekti.

Resim Başlığı

Ortak değerler etrafında birleşmek
Sosyal yatırımlarda öncü olan ve her yıl net gelirinin yüzde 1’ini Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na ayırma beyanında bulunan Zorlu Holding’in Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Genel Müdür Yardımcısı Şahika Özcan Ortaç, bu beyanın şirkete katkılarını aktardı. Paydaş haritası çıkardıklarını da ifade eden Ortaç; “Şirketler için sürdürülebilir başarı ve itibar, artık yalnızca finansal rakam ve kârlılıktan değil; paydaşlarla bir değer önerisi ekseninde bağ kurmaktan ve karşı karşıya kalınan sorunlara birlikte çözüm aramaktan geçiyor. Zorlu Holding olarak, sürdürebilirlik odaklı hedeflerimize daha hızlı ve emin adımlarla ulaşmak için; radikal iş birlikleri gerçekleştirmenin, karmaşık ve çok katmanlı küresel sorunlara çok paydaşlı yapılarla yanıt vermenin çok önemli olduğunu düşünüyoruz ve bu yönde aksiyon alıyoruz. Başta çalışanlarımız olmak üzere, tedarikçilerimiz ve tüm paydaşlarımızı kapsayacak şekilde; insan, toplum ve gezegen için bütüncül fayda yaratmaya odaklanıyoruz.” ifadelerini kullandı.

6,9 trilyon dolarlık bütçede bankaların sorumluluğu yüzde 70 oranında
2030’un hem Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları hem de Paris Anlaşması için kritik bir yıl olduğuna dikkat çeken Akbank Sürdürülebilirlik Müdürü Feride Doğan Kızar, bütün şirketlerin, özellikle de finansal kuruluşların bu iki kritik girişimi esas alması gerektiğini söyledi. 2030’a kadar ulaşılması gereken 17 Sürdürülebilir Kalkınma Amacı’nın (SKA) olduğunu hatırlatan Kızar, “Artık ‘bizim farklı bir gündemimiz var’ deme döneminde değiliz. Küresel Riskler Raporu’ndaki risklere baktığımızda çevre konularının artarak çeşitlendiğini görüyoruz. 10 yıl sonra daha büyük zorluklarla karşılaşacağımız bir gerçek. Bu gerçekler ışığında bankaların önemli bir sorumluluğu var. OECD’nin bir araştırmasına göre her yıl SKA’lara 6,9 trilyon dolarlık bir bütçe ayrılması gerekiyor. İhtiyacımız olan bu dönüşümün finansmanının büyük bir kısmı bankalardan gelecek. Dolayısıyla bu dönüşümün tamamen merkezindeyiz. İş stratejimizi de bundan ayrı düşünemeyiz.”

Sürdürülebilirlik konuşulduğu kadar eyleme geçirilemiyor
Konuya eleştirel bir bakış açısı getiren Metsims Sustainability Consulting Sürdürülebilirlik Müdürü Orhan Atacan, şirketlerin sürdürülebilirlik hedef ve stratejilerinin olduğunu, ancak aksiyonlara baktıkları zaman bu hedef ve stratejilerle uyuşmadığına vurgu yaptı. Stratejiler oluşturulurken bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşılması gerektiğini söyleyen Atacan, tek bir departmanın hazırlamasıyla beyan edilen stratejilerden aksiyon alma hedefinin beklenemeyeceğine dikkat çekti. Atacan, sözlerine şöyle devam etti: “Bir şirketin sürdürülebilirlik stratejisini hazırlarken aslında radikal değişiklikler de yapmaya çalışıyorsunuz. Belki kullandığınız hammadde değişecek, belki tedarikçiniz belki de satış yaptığınız pazar değişecek. Stratejiler; CEO’dan başlayarak satın alma, pazarlama, AR-GE gibi departmanların içinde olduğu ve hepsinin onayladığı ve ‘Bunu aksiyona geçirebiliriz’ diyebileceği bir noktada olmalı.”

Sürdürülebilirlik Adımları Derneği ve Metsims Sustainability Consulting, “Konuşul(a)mayanlar” etkinlik serisini İzmir ve Gaziantep’te de düzenleyerek sürdürülebilirlik konusundaki farkındalığı artırmayı ve sektörler arası iş birliğini güçlendirmeyi hedefliyor.

Resim Başlığı

14 Haziran 2024


Türkiye'nin en ESKİ ve en çok ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®... 
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...

Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır... 
Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...

BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR... 

İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...

Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor. 

Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın... 

Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2025 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Arfen, Artus, Assan Panel, Asteknik, Atos, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Chryso, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Deutsche Messe, Duyar Vana, DYO, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Filli Boya, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hannover Fairs, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Komatsu, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe Frankfurt, Messe München/Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Molecor, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfibers, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saint Gobain Türkiye, Samsung, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Sentez Mekanik, Serge Ferrari, Shell, Siemens, Sistem İnşaat, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Tremco illbruck, Vaillant, Vekon, Viessmann, Wermut, Wielton, Wilo, Winsa, XCMG, Xylem ve ZF'nin değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.

ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 2.100 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz. 

 E Dergi
 E Dergi
 E Dergi
  • AJANDA
  • 10 Soruda Yangınla Mücadelede Köpük Sistemleri ve Testleri

    26 Haziran Temmuz 2025 / 14.00

  • 10 Soruda "İskele ve Kalıp Sistemleri"

    4 Temmuz 2025 / 11.00

  • 10 Soruda "Veri Merkezlerinin Tasarımı ve İnşası"

    23 Haziran 2025 / 17.00

  • 10 Soruda “Yapı Malzemesi Üreticilerinin Yaşadığı Sorunlar ve Olası Çözüm Yolları"

    19 Haziran 2025 / 10.30

  • 10 Soruda Kullanım Halindeki Yapılarda Yangın Risk Analizi

    24 Nisan 2025 / 10.30

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

Şantiye Dergisi

HAKKIMIZDA

İNŞAAT sektörünün buluşma noktası ŞANTİYE®, “GÜVEN”i temsil eden “BASILI BİR YAYIN” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 85 bin sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla yapı sektörünün en önemli iletişim platformlarından ve veri kaynaklarından biri olmaya DİJİTAL ORTAMLARDA DA devam ediyor... 1988'den bu yana basılı yayıncılıkta olduğu gibi...

KURUMSAL

  • Hakkımızda
  • Künye & Abonelik
  • Kişisel Veriler Aydınlatma Metni

KATEGORİLER

  • Haberler
  • Teknik
  • Röportaj
  • Ürün & Sistem
  • Proje
  • Makale
  • Rapor
  • Güncel
  • Ajanda

© 2024 santiye.com.tr - Tüm hakları saklıdır.

  • Anasayfa
  • Gizlilik Politikası
  • Kullanım Koşulları
  • İletişim
  • Kişisel Veriler Aydınlatma Metni