Systemair Türkiye, küresel iklim değişikliği ile mücadele kapsamında yeniden tanımlayıp genişlettiği “Green Ventilation” konsepti sayesinde projelerin sürdürülebilirlik koşullarını tüm yönleriyle karşılamayı hedefliyor. Systemair böylelikle Avrupa Birliği Ecodesign gerekliliklerine uygun ürünler sunarak müşterilerinin enerji verimliliği sağlamalarına ve sera gazı emisyonlarını azaltmalarına yardımcı oluyor.
İklimlendirme ve havalandırma sektörüne yönelik geliştirdiği çözümlerle Türkiye klima santrali pazar lideri olan Systemair, ürünleri için güvenilir bir çevresel performans ölçütü olan Green Ventilation etiketi sayesinde en yüksek sürdürülebilir standartları sunuyor. Uluslararası sürdürülebilirlik taleplerini karşılamak adına hem kendisinin hem de müşterilerinin önem verdiği kritik çevresel faktörleri de ele alacak şekilde Green Ventilation etiketinin kapsamını genişleten Systemair, bu sayede çevresel faktörlere odaklanıyor.
Çevresel performans ölçütünde standartlar Green Ventilation ile belirleniyor
Green Ventilation konseptini sürdürülebilirlik ilkesine dayandırarak HVAC projelerinde çevresel performansı öne çıkaran bir yaklaşımla sunduklarını ifade eden Systemair Türkiye Ürün Müdürü Merve Selviboy, “Green Ventilation, Systemair’in ve müşterilerimizin çevresel hedeflere daha etkin bir şekilde ulaşmalarına olanak tanıyan güvenilir bir çevresel performans ölçütü. Bu etiket, ilk başlarda sadece bir ürünümüzün enerji tasarruflu EC motorlarını içerdiğini tanımlamak için kullanılırken, zaman içerisinde kapsamını genişleterek uluslararası sürdürülebilirlik standartlarını karşılamak ve çevresel faktörlere odaklanmak için kullanılır hale geldi. Her ürün alanında belirlediğimiz ölçülebilir sürdürülebilirlik standartlarımızı, ‘yeşil boyama’ pazarlaması amacı taşımayıp sürekli olarak teknolojik gelişmelere göre güncelliyoruz. Böylelikle müşterilerimize Avrupa Birliği Ecodesign gerekliliklerine uygun ürünler sunarak onların enerji verimliliği sağlamalarına ve sera gazı emisyonlarını azaltmalarına yardımcı oluyoruz. Systemair Türkiye olarak konuya hakimiyetimiz çerçevesinde Green Ventilation gerekliliklerini sağlamak adına yayınlanan regülasyon ve tebliğleri sıkı takip ediyor, hatta bu gibi standardizasyonların belirlenme aşamasında süreç içerisine dahil oluyoruz. Bilgiden aldığımız güç ile Ar-Ge’ye yaptığımız yatırımlar neticesinde, ürünlerimizi her gün geliştirerek sürdürülebilirlik hedeflerine uygun, daha az enerji tüketen cihazlar olarak tasarlıyoruz. Bununla birlikte mevcut ürünler üzerinde ürün geliştirme projeleri yürütmek de bu uyumluluğun gün be gün takibini sağlamak açısından oldukça kıymetli” dedi.
Green Ventilation; iç hava kalitesi, güvenlik ve konfor gibi birçok açıdan etki sağlıyor
Green Ventilation etiketinin Türkiye iklimlendirme ve havalandırma sektörü için önemli bir rol oynadığını belirten Systemair Türkiye Ürün Müdürü Merve Selviboy, uygulama hakkında şu noktalara değindi: “Sürdürülebilirlik, uluslararası standartlara uyum, doğaya karşı sorumluluklar ve müşteri ihtiyaçları gibi başlıklar hem Systemair Türkiye’nin hem de sektörümüzün önem vermesi gereken konuların başında yer alıyor. Sürdürülebilirlik başlığı altında rakiplerimizin de benzer isimlerde projelerine rastlanabilir fakat bu alanda Systemair Türkiye’nin otokontrol mekanizması ile öne çıktığını söyleyebiliriz. Ayrıca Green Ventilation etiketi sürdürülebilirlik ve enerji verimliliğine ek olarak; iç hava kalitesi, güvenlik ve konfor gibi birçok açıdan etki sağlıyor. Green Ventilation etiketli ürünlerimiz arasında klima santralleri, fanlar, konut havalandırma sistemleri, klimalar, hava dağıtım ve yangın güvenliği ürünleri ile hava perdeleri bulunuyor.”
Green Ventilation etiketi, sürdürülebilirlik hedeflerinin olmazsa olmazı
Her bir ürün kategorisinde Green Ventilation etiketini kazanmak için belirli şartların yerine getirilmesi gerektiğine değinen Selviboy, “İlk olarak klima santrallerinin, hem ısıtma hem de soğutma koşulları için A+ enerji sınıflı Eurovent sertifikasına sahip olması, hijyenik tasarımlı olması, IE5 veya daha yüksek verimlilik sınıfına sahip EC fanları içermesi, ısıtılmış veya soğutulmuş havanın geri kazanılmasını ve enerji israf edilmemesini sağlayan bir geri kazanım sistemi içermesi ve bunun da ekotasarım değerleri minimum şartını sağlaması gerekiyor. Fanlar için ise AMCA onaylı laboratuvarlarımızda yapılan ses ve performansa ilişkin ürün testlerinden geçmiş olması, en yeni EC veya AC motor teknolojisine sahip olması önemli bir nokta. Diğer ürün kategorileri gibi klimaların ve konut havalandırma sistemlerinin de Eurovent sertifikalı performans etiketine, teknolojik ürün bileşenlerine, ısıtılan/soğutulan havanın/suyun geri kazanılmasını ve israf edilmemesini sağlayan bir enerji geri kazanım sistemine sahip olması, enerji verimlilikleri ve hesaplamaların ekotasarım minimum gerekliliklerini sağlaması gerekiyor. Bunun yanında gelecekte Avrupa Birliği’nin ErP düzenlemelerinin gelişimi ile ekolojik tasarımın enerji verimliliği standartları ve gereksinimleri, yeni hedeflere uyum sağlamak amacıyla güncellenecek. Bu kapsamda, Green Ventilation etiketi de bu değişime ayak uyduracak ve yeni sürdürülebilirlik hedeflerine uygun hale getirilecek” ifadelerini kullandı.
13 Mart 2024
Türkiye'nin en ESKİ, en BİLİNEN ve EN ÇOK ZİYARET EDİLEN şantiyesi: ŞANTİYE®...
İnşaata dair "KAYDADEĞER" ne varsa... 1988'den bu yana...
Şantiye®nin ürettiği, derlediği ve yayınladığı içeriklerde öncelik “KAMUSAL YARAR”dır... Ve yayınlanan içeriğin “ÖZEL” olmasına özen gösterilir...
BASILI DERGİ + E-DERGİ + SANTİYE.COM.TR + SOSYAL MEDYA + DİJİTAL PLATFORMLAR...
İnşaat sektörünün buluşma noktası Şantiye®, “Güven”i temsil eden “Basılı bir Yayın” olma özelliğinin yanı sıra yenilenen web sitesi, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom E-Dergi gibi mobil uygulamalardaki varlığı, 42 bin E-Bülten abonesi ve 80 bini aşkın sosyal medya takipçisi-bağlantısıyla inşaat sektörünün en önemli iletişim platformlarından biri olmaya her ortamda devam ediyor... 1988'den bu yana...
Şantiye® ayrıca yapı sektörüne "Şantiye'nin Yıldızı Ödülü", "Yılın Yeşil Yapı Malzemesi / Teknolojisi Ödülü" ve "Şantiyeden Kareler Fotoğraf Yarışması" gibi farklı organizasyonlarla da katkı sunuyor.
Şantiye®nin son sayısı da dahil 1988 yılından bugüne kadar yayınlanan TÜM SAYILARINA E-Dergi olarak göz atmak için lütfen tıklayın...
Şantiye®, başta ABONELERİ olmak üzere 2020-2024 yıllarında ilan veren firmalar ABS Yapı, Akyapı, Alumil, Anadolu Motor (Honda), Arfen, Alkur, Ak-İzo, Altensis, Arbiogaz, Aremas, Assan Panel, Asteknik, Batıçim, Baumit, Betek, Betonblock, Borusan CAT, Bosch Termoteknik, Bostik, BTM, Buderus, Bureau Veritas, Çimsa, Çuhadaroğlu, Çukurova Isı, Duyar Vana, Efectis ERA, Ekomaxi, Elkon, Emülzer, Eryap, Fixa, Fullboard, Form Endüstri Ürünleri, Form Endüstri Tesisleri, Form MHI (Mitsubishi Heavy Industries) Klima, Garanti Leasing, GF Hakan Plastik, Gökçe Brülör, Grundfos, Hilti, IQ Alüminyum (by Deceuninck), İNKA, İntek, İpragaz, İstanbul Teknik, İzocam, İzoser, Kalekim, Knauf, Knauf Insulation, Köster, Kuzu Grup, LG, Marubeni, Masdaf, Master Builders Solutions, MBI Braas, Meiller Kipper (Doğuş Otomotiv), Messe München / Agora Tur., Mekon, Mitsubishi Chemical, Nalburdayim.com, NETCAD, ODE, Ökotek, Özler Kalıp, Özpor, Panasonic, PERI, Pimakina, Polyfin, Prometeon, Ravago, Rehau, Saray Alüminyum, Schüco, Selena (Tytan), Serge Ferrari, Shell, Siemens, Soudal, Sika, Şişecam, Temsa, TMS, Tekno Yapı, Türk Ytong, Vaillant, Vekon, Wermut, Wilo ve Xylem’in değerli katkılarıyla hazırlanmaktadır.
ABONE OLMAK İÇİN
Bir yıllık abonelik bedelimiz olan 600 TL (6 Sayı, KDV Dahil)'yi TR70 0001 0008 5291 9602 1550 01 IBAN no’lu hesabımıza (Ekosistem Medya) yatırıp; ardından dekontu, açık adresinizi ve fatura bilgilerinizi (şahıs ise TC kimlik no; firma ise vergi dairesi-numarası) santiye@santiye.com.tr adresine e-posta veya 0532 516 03 29 no’lu telefona WhatsApp / SMS aracılığıyla ulaştırabilirsiniz.